åååååååå suck

Comfort

Trådstartare
Uppföljare på mkin tråd om damen som kankse skulle bahandla bakknä, och huruida det gick eller ej. Tråden utvecklades till diskussin om pålagringar.

idag var dagen D.
Kl 9 bar det in till nya fina kliniken I kalmar. Tyvärr fick jag inte min vanliga vet

Stackars damen gick igenom det värsta böjprov jag nånsin sett!:eek:
allt som går att böja böjdes.
bedövningar och bedövningar, brems, spring och böj.
slutnotan:behandling m kortison
Vänster fram Knä, Kota och hovled.!!
höger bak : kota och has.
:(
*ser pengarna rinna iväg*

jag frågade ang bakknän:
det är inte så ofta det kommer hästar som ska behandla bakknän, oftast sitter det i hasen. Men om de ska behandlas blir det lite bökigare att komma åt, plus att det ofta är nåt mer problem.
sen pratade vi inte mer om det!

nån mer som har blivit pank idag?

Sv: åååååååå suck

Bokigt med bakknan?
Tror helt enkelt inte de ser det tillrackligt ofta och pa det viset blir lite "lata".
Vet har hr inga som helst problem att hitta/komma at bakknat aven om det inte ar den vanligaste leden pa langa vagar.

Att problemet sitter nagon annanstans / mer stans trodde jag gallde det allra mesta problem pa hastar (?)

Synd pa kostnaden men se det positivt - nu behover du ju inte kanka runt pa all den dar cashen langre...

Mvh Kajsa

Inte idag. Men ifjol behandlade jag min häst för 30 000. Problem med bakknäna....

Hjälpte det?:eek:
Jag har i hela mitt aktiva hästliv på 25 år behandlat leder för kanske 3500 kr . så din summa låter fasansfull..

Ja,det hjälpte. Hästen tävlar idag.
Det drar iväg om man inte hittar felet först och går igenom en massa vet. Sen när man väl hittat felet och det behövs ombehandlingar. Jag höll på i sju månader.

Finns de ingen försäkring som täcker detta för travhästar???? :-)

Ja... min nota på Rosanna efter hgb o distrikt gick upp mot 40 000 (var försäkrad tack o lov) o så har jag köpt en häst som snart ska betals............

snåljåpar........
Agria har precis tagit bort så deras inte ens gäller för luftvägsproblem på travare.....

Håller tummarna för att ts häst blir bra snart o kan tjäna sina pengar till matte :-)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästvård I fredags var jag hos veterinären med min häst. Han böjdes ordentligt och markerade lite på höger bak (2 gradig) både på hög och låg...
Svar
0
· Visningar
959
Senast: Saile
·
Hästvård Hej! Vi har fått veta att hästen 15 åring har måttliga pålagringar i bakknäna , behandlade o just nu är dom bra. Haft...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: skuggi
·
Hästvård Hej! Önskar era tankar ang en hälta som vi inte får bukt på. Nästa steg är MRI och vet inte hur jag ska resonera i detta läge. För...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 088
Senast: Ray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Söker hane för avel - Bichon