A2 Jag förstår inte!

Sv: A2 Jag förstår inte!

Men på den tiden vaccinationstvånget fanns kvar vet jag folk som var beredda att betala för både vaccin o vaccination bara de slapp vaccinera. Jag vet inte om de hittade ngn som ställde upp på det.
PL

Vad präktig man känner sig helt plötsligt när alla 6 är ordentligt vaccinerade. :smirk:

Ja, lillgrabben och trashanken (hästskrället har just nu lyckats sträcka lårmuskeln :eek: ) fick sina första sprutor för två veckor sen men de andra 4 har vi ordentligt vaccinerade...

Även om det är så att man inte kan undvika utan "bara" lindra besvären för hästarna så är det klart värt det. Trots allt är de individer med olika motståndskraft och jag tror att vaccinet hjälper mer än det skadar. EN av våra damer blev hängig EN gång med ett par dagars feber men det var inget katastrofalt, och den här gången reagerade hon inte allt på sprutan...

/// ghost

Självklart vill man både skydda sina egna hästar och få så lågt smittryck som möjligt!
Det jag menade var att det inte är 100% säkert att man lyckas med det (i fallet hästinfluensa) bara för att man vaccinerar. Detta eftersom de som tillverkar vaccinet inte kan vara helt säkra på hur det kommer se ut inom en snar framtid, pga virusets snabba "utseendeförändringar". Nu vet jag iofs inte vad det är för "high-tec"-vaccin du pratar om, men jag tvivlar på att det är så high-tec att det kan förutsäga virusets nya utseende och anpassa sig till det...

Min häst har dispens mot all sorts vaccinering. Hans mamma blev helt förstörd av ngt. vaccin, därav detta. Under hans tävlingskarriär rådgjorde vi med veterinär om detta, ifall det nu var någoon risk för att han skulle drabbas, men de tyckte helt klart att vi skulle undvika vaccinering. Kanske var det för att han tävlade så bra? Det kanske egentligen inte är någon risk, men veterinärerna vågade inte ta den risken? :confused:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag opererade min tik för tre veckor sedan då hon tog bort två juvertumörer. Gick på stygntagning efter 10 dagar där jag även fick...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: Sel
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 940
Senast: Mirtai
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 576
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 991

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II