A-tränare

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare nilsa
  • Startdatum Startdatum
N

nilsa

Har någon mer än vi träffat på tränare som blir riktigt tjuriga när man hämtar hem sin häst efter att den varit i träning? Vi har upplevt detta när vi haft uppgjort med tränaren om en viss tid och sen när man skall ta hem hästen så blir tränaren otrevlig och inte gillar detta alls. Man blir faktiskt riktigt ledsen och tycker det känns skit. Måste ju finnas en viss förståelse för att det är dyrt att ha i träning och man har det när man behöver hjälp med nåt speciellt. Tänker man knasigt eller skall man inte ta åt sig?

Sv: A-tränare

Nu vet jag inte vilken tränare du tagit hem häst från men kanske tränaren missuppfattat hur länge hästen skulle va där? Men jag tycker inte du ska bry dig för det är hästägarna som gör att tränarna överlever och inte tvärtom. Du har igentligen inte ens en skyldighet att motivera varför du tar din häst där ifrån. För även om dom har din häst i träning så är det DIN. Tycker bara du ska låta detta rinna av dig.

Tack för dessa ord. Jag skall försöka tänka på detta men ibland blir man så låg och vet inte vad man gjort för fel.

Du har inte gjort nått fel alls. Du köper hans tjänster och behöver inte behaga honom.

Är han otrevlig mot dig?

Anlita honom INTE igen.

Ja, inte är det trevliga samtal inte. Vi har fått den hjälp som vi behövde och hade gjort upp om i från början och nu när allt är klart så vill man ju också fortsätta själv för det är ju roligt med trav och att få åka på starter med sina hästar. När man blir arbetslös så förändras ju den ekonomiska situationen drastiskt så man har inte så många valmöjligheter heller tyvärr. Jag har missbedömt mig och är mest besviken på mig själv att jag trott så fel om allt. Nyttig minnesbete som kommer sitta i skallen ett tag. :crazy:

Egentligen skulle du markera med ett brev. Där du tackar för väl utfört arbete, men tyvärr kommer att tveka mycket innan du anlitar tränaren i fråga igen eftersom uppträdandet i samband med att du hämtade din egen häst var obehagligt (alt något annat passande).

Jag tycker inte att du ska skriva något brev eller dylikt, kanske hade han en dålig dag mm låt det lägga sig så kanske det känns annorlunda om ett par dagar. Givetvis ska du inte ta del av hans tjänster igen om han var så otrevlig men oftast är det bättre att låta sånt vara.
Hoppas det känns bättre snart!

Du ska ta det som en komplimang att tränaren inte vill bli av med din häst. Den är säkert jättetrevlig och talangfull. Lycka till!

Tränare är lite knepiga, det får man leva med. Hästägare är också lite knepiga, det får man också leva med. :)

:) Hoppas ni har rätt. Tänk om det kunde tänkas gå riktigt bra. Det vore ju en dröm som skulle slå in med buller och brak. Känns mycket bättre efter era kommentarer. Det är att rycka på axlarna och gå vidare.

Fått hem hästen full i sår. Ledsamt. Sparkat på sig ordentligt upprepade gånger och inte fått ha ordentliga skydd. Nu är det nåt att ta reda på. Blödande småsår efter kroppen också....:mad:

Har någon mer än vi träffat på tränare som blir riktigt tjuriga när man hämtar hem sin häst efter att den varit i träning? Vi har upplevt detta när vi haft uppgjort med tränaren om en viss tid och sen när man skall ta hem hästen så blir tränaren otrevlig och inte gillar detta alls. Man blir faktiskt riktigt ledsen och tycker det känns skit. Måste ju finnas en viss förståelse för att det är dyrt att ha i träning och man har det när man behöver hjälp med nåt speciellt. Tänker man knasigt eller skall man inte ta åt sig?

Alla A tränare i den lägre klassen är udda filurer.
Allt är frid och fröjd då du har hästen i träning och betalar. Det är allt de bryr sig om. Man får helt enkelt föröka göra sig till kompis med någon tränare som inte är sur jämt :) det har jag lyckats med 2 gånger båda A tränarna har jag kontakt med några gånger i veckan. Sedan att ingen av dom någonsin skulle få köra någon av mina hästar men dom är trevliga och roliga. Men ha du din häst hemma med dig det mår nog både du och din häst bäst av ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 622
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Textilåtervinning
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering