A-Tränare, snälla hjälp !

R

rainwithdust

Hej! har börjat fundera på att börja träna för A-tränare i hoppning, istället för att träna för C-tränare då jag känner att jag inte utvecklas, kommer ingen vart i min ridning. Någon med erfarenhetav A-tränare, Utvecklas man mer med en A-tränare? Vad kostar det ungefär för en träning? Och vilken A-tränare tränar ni för? Eller vem skulle ni tipsa om?

Tacksam för svar (: :p:D

Sv: A-Tränare, snälla hjälp !

Min A-tränare kostar 430 kr/gång och då hoppar man i grupp om ca 5 pers. Jag tror däremot inte att man får skriva namn osv så jag gör inte det. Jag tycker att jag får ut otroligt mycket av träningarna och att det är mer valuta för pengarna än någon C-tränare jag har tränat för.

Jag har tränat för två A-tränare de dryga 30 åren jag ridit. Båda två har sänkt mig totalt! En försökte få mig att förstöra min häst totalt för att få köpa den billigt. Den andra var den sämsta tränare och pedagog jag någonsin haft, han svängde sig med kommentarer som att jag hade 1800-tals utrustning, "glömde" mig och sa att "jaha nu är alla klara". Han avslutade med när jag kom fel och kraschade i ett hinder med att beordra mig själv att sitta av och bygga upp hindret för citat: "red man så j-a illa så fick man bygga upp hindret själv". När jag stod där och byggde skrattade han och sa att ingen i publiken fick hjälpa mig och hånade mig för att jag som hade långt att åka nu fick åka ännu senare.

Så A-tränare på papperet imponerar inte ett dugg på mig, det är långt ifrån någon garanti för att få bra träning!
Jag har däremot ridit för många enormt bra tränare som varit "bara" C-tränare. Numera tränar jag för en B-tränare som lägger ner hela sin själ i träningen!

Jag rider för en A och en C-tränare och de är nästan lika bra.

Bokstaven framför garanterar inte att den ena är mycket bättre än den andra och kan mer, bara att denne lagt mer tid på att utbilda sig som tränare (och därför kan ta mer pengar för sina kunskaper). Det finns lika kompetenta människor som man kan lära sig mängder av som inte är "tränare" alls.

Så byt tränare du, men var inte övertygad om att du utvecklas mer bara för att det är dyrare. Leta på och haka inte upp dig på bokstäverna.

Är så besviken på mina tränare så därför har jag funderat på att byta till just A-tränare. har inte sagt att dem skulle vara bättre än andra, även om dem borde vara det då det kostar dubbelt så mycket!
Man kan iallfall testa. Har tränat för en A-tränare under ett par dagar en sommar och det hjälpte mig mer än alla andra träningar de senaste åren ;o
Men då vet jag att det finns både bra och dåliga A-tränare! Hoppas man hittar en som är shysst och inte snobb.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 457
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 805
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 495
Senast: Mia_R
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 090
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar