A-ponny jockey?

C

Caijsa

Hej!

Är stolt ägare till en minikille som helt klart vill galoppera. Fort. Håller jämna steg med de stora hästarna :)

Problem. Dottern är bara 5 år och får vad jag kan läsa mig till inte rida än på några år. Finns det någon äldre ryttare "därute" som kanske kunde hjälpa till?

Ponnyn står utanför Åkersberga.

Mvh Caijsa

Sv: A-ponny jockey?

Ta kontakt med Bernita eller Maud Hedman på Täby galopps ponnyklubb, de kanske har några små tjejer/killar som vill hjälpa till!!

Sv: A-ponny jockey?

Är det en minishettis? I så fall kan han kanske få det tufft mot de lite större, men man kan ju alltid testa! Med en liten ponny blir det ju också lite svårare att hitta en bra ryttare. Min dotter är lätt som en fjäder men börjar bli lite lång för de minsta ponnerna, hon har tränat och tävlat galopp i ett par år nu. Väldigt roligt men ganska tufft!

Hon är ev intresserad, om hon inte är för lång. Annars så finns det, som föregående inlägg skrev, flera duktiga ponnyjockeys hos Bernita Hedman på Täby galopps ponnyklubb (ridskolelaget kom trea i lag-DM!)

Om din ponny skall få starta "riktiga" löp måste du ha ponnytränarlicens, men det finns också träningstävlingar, t ex i Angarn 12 januari. Gå in på ung galopps eller Täby galopps ponnyklubbs hemsida så får du veta mer.
http://hem.bredband.net/hedber/
http://www.unggalopp.nu/

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 147
Senast: ameo
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej,vi köpte en jättefin welshponny valack 14 år för snart 1 år sedan,han är superfin,väldigt pigg,känslig i munnen och sitsen, han har...
Svar
9
· Visningar
1 833
Senast: sorbifolia
·
Hoppning Jag funderar på vilka klasser min flicka ska tävla till våren Anna är tio år, ridit sedan hon kunde sitta typ. Haft egen ponny sedan...
Svar
3
· Visningar
1 405
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka