a-fil på mugg

H

horsemaniac

jag läste i en hemma-kur-tråd att någon använt a-fil mot mugg. jag har en kuse kvar med lite mugg som inte verkar vill ge sig. hur lägger man ett sådant omslag? "häller" man filen på bomull och lindar? tacksam för svar
 
Sv: a-fil på mugg

Vet tyvärr inte något om a-filen, borde kunna funka om muggen beror på svamp eftersom svamp inte gillar surt.
Ett annat tips är Silon-salva, finns på apoteket och var rena dunderkuren mot min hästs mugg! :bow:
 
Sv: a-fil på mugg

horsemaniac skrev:
jag läste i en hemma-kur-tråd att någon använt a-fil mot mugg. jag har en kuse kvar med lite mugg som inte verkar vill ge sig. hur lägger man ett sådant omslag? "häller" man filen på bomull och lindar? tacksam för svar
Det var nog jag som skrivit det om A_fil.
Jag har använt det på mugg med mkt skorvar och det har löst upp dom jättebra.
Jag brukar hälla riktigt med fil på bomullen och sen linda med en linda som jag kan kasta sedan för om man har behandlat ett par dagar så luktar det inte så mumsigt sedan..............
 
Sv: a-fil på mugg

jag anade det, ska prova senare idag. tack
 
Sv: a-fil på mugg

Säger bara en sak Corti-myk. Finns att köpa i små tuber receptfritt på apoteket. Hur bra som helst!
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
519
Senast: MiniLi
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 084
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 245
Senast: ako
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 355
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Oväntade saker ni finner läskiga
  • Hiss och diss del 5
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp