Sv: A-Dur

Ja, går man in på danska BLUP (som fö nyligen gjorts om till att även innefatta tävlande avkommors resultat) ligger han relativt lågt med avseende på såväl exteriör, hoppning och dressyr.

vänster bakhov ser lite knepigt ut... men det kanske är en synvilla????:confused:

Men han är väl elit i Danmark och det blir väl inte en häst utan avkommor som har presterat ?

Det är nog för att Andante dragit in så mkt poäng som han gjort, han har ju klart stärkt upp hans läge vad gäller avkommer.

så är det ju för en hel del hingstar-att en avkomma hjälper upp statestiken... det betyder ju inte att de inte finns fler strax under det absoluta toppskiktet...
har inte orkat kolla hur många han har i svår/msv vet bara att det finns flera individer på både dressyr och hoppbanorna...
Flera av de "stora" uppfödarna använde honom förra året iallfall-och kommer tillbaka iår...bör ju betyda någonting...eller är jag naiv nu?

Jag menar inte alls att det är en DÅLIG hingst - han är ju som sagt Elitpremierad, och ligger ganska jämnt till i BLUP på de tre områden jag nämnde, trots att han inte ligger JÄTTEhögt inom just ett specifikt område.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 251
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: hundtant
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 952
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025