ancan

Trådstartare
Finns det någon här inne som har erfarenhet av hans avkommor? Jag såg honom en del när han var ute och tävlade för några år sedan och där såg han ju sansad och trevlig ut.Och hoppa kunde han verkligen.
Hans stam är ju verkligen intressant, med Argentinus som far, och fina hästar som Abglanz,Landschaft,Romadour,Furioso**,Radetsky mm.
Har faktiskt inte sett någon avkomma efter honom ännu, hoppas att ngn av er gjort det:)

Sv: A-Dur

Danskan Tina Lund har en häst efetr A-Dur Andante som är efter A-dur:) Den går ju svårt klass hoppning:)

Ja, just det ja, hade för mig att den var efter Argentinus...

A-dur stog ju många år i danmark, så jag kanske skulle in på deras sidor och kika lite.

Men om alla avkommor ser ut som Andante...så vet jag inte om jag vill ha ngn sådan...;) han är ju inte den vackraste hästen i världscirkusen precis... men hoppa kan han ju det är sant...:banana:

Ne han är inte vacker;)..Men han har gett svårklass dressyrhästar med..Han har annonserats i ridsport och då stod det det:)..Hade typ gett fler bra hopphästar:D

Finns det ngn som har en bild på honom uppställd? Jag har bara hittat bilder snett framifrån eller när han hoppar...

Var och kikade på honom i somras och jag tyckte att han var riktigt fin.

Dock inga höjdarbilder precis!

a-dur2.jpg

a-dur.jpg

Men han var ju mkt finare än jag trodde, välhållen för sin ålder.
Tänk vad ett bra uppställt kort i katalogen skulle göra på stoantalet:angel: .

Har sett en avkomma på lite tävlingar häromkring. Den hoppar väldigt trevligt och är av samma modell som sin far. Ser också mycket ridbar ut. Går 1.30-1.40 klasser.

Håller med ovanstående, nya bilder i hingstkatalogen....skulle säkert ge lite flera ston. Har tittat på honom flera gånger i katalogen pga stammen som är mkt intressant men har tyckt han ser så trist och alldaglig ut men på bilderna ovan här var han ju riktigt snygg. Bra hopp kropp.

Han ser ju betydligt finare ut än vad jag förväntat mig!

Typiskt hoppkropp... ser ju välbehållen och i fint hull ut...

Tack för bilderna, kanon!

"puttar upp"

nu har jag varit runt och kikat lite på avkommor,stona han betäckts med(mest i danmark) och faktum är att han framstår som en ganska stark kandidat till vårt ena sto...
ingen annan som har ögonen på honom? eller har en avkomma?

Har alltid haft en tanke på honom. Framförallt pga stammen och hans egna resultat...

Helt klart intressant hingst!

Även jag tycker det är en kvalitetshingst som jag tror blivit lite orättvist behandlad i Sverige. Jag ser inga direkta problem med att använda honom till många av våra (Sveriges) ston i avel.

Förra året annonserades han ganska hårt men fick ändå inga mängder av ston. Lite märkligt...

Det är lite så jag funderar..att han HAR ju otroligt bra stam,han HAR ju presterat bra resultat under en hel massa år mm...
dessutom kommer jag att ha väldigt mkt med honom att göra detta år:angel: :smirk: och då blir ju saken ändå mera spännande...

Suck...skulle behöva fler ston...;) :crazy: :devil:

vad tror ni om honom på vårt högresta,ganska lätta Cortez-Lemon-Urbinosto då...

hoppar in här lite sent kanske.. ;) men en..
jag red han för ca 1 år sedan o han är bara för underbar! :love: både o hantera o att rida! :) lite stel i början av passet, mne vad kan man förvänta sig av (en då) 19 åring? urrolig iaf! :D ha det så bra!

Jag har bestämt mig- vårt Cortez sto skall till honom. Har nu haft han "granngårds" sedan hingsttåget, och jag blir bara mer och mer svag för honom!
Vilken ridbarhet,klokhet och klart sansad i skallen...

åhh han är så underbar! :love: skulle gärna ha en häst A-dur - Cortez! :love: typ min favvohingstar! hehe ;) lycka till!

I danmark har han inte lämnat något märkvärdigt prestationsmässigt mer än Andante, över huvudtaget få av hans avkommer som ens tävlas och de som gör det är det bara ett fåtal som ens gått msv hoppning. Kollade upp hans avkomme resultat då jag var lite småintresserad av en avkomma i Danmark. Dock fick deras dåliga tävlingsprestationer mig att backa ur det.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 251
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 057
Senast: hundtant
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 952
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Då är det alltså dags att försöka lära sig skriva ett nytt år. Det brukar ta ett tag för mig innan det sitter i huvudet, och jag kommer...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025