E

Evelina Johnsson

känns det ibland som om att ni inte hinner med att rida era hästar? man tycker det är så roligt och man vill så mycket sen känns det som man inte hinner

Sv: ...

har man häst får man väl helt enkelt ta sig tid.
Ddet handlar om att prioritera.

jag försöker att rida minst 3 dagar i veckan, hästen klarar sig någon dag utan att ridas. Jag måste ju få umgås med kompisar, pojkvän mm också.

Hinner inte rida varje dag, har ju 2 barn också. Men jag försöker att hitta på något iaf, lite markträning eller så

försöker så gott jag kan, även om det bara blir en runda i skogen på 20 min, så är det alltid något. Jag har nog mina perioder ;)
fast sen så tränar jag mammas häst ibland + min tränares hingst och så ska jag ta emot en unghäst på inridning.. sååå, jag är illa tvungen ;)

tänk på så bra kondition det ger :bump: (för både dig och hästen)

(jag rider som mest 12 gr /veckan (unghästen är inte inräknad) och som minst 6-5 gr/veckan)

Senast ändrad:

Jag har 3 styckna, det är hästarna som jag prioriterar högst...jag rider minst 5 dagar i veckan.

Klart det är tufft, men jag har ju valt detta liv själv så då måste man ta ansvaret.

Jag förstår precis vad du menar, men det är ju som någon annan här skrev, att det handlar ju om prioriteringar... och så får man ju tänka över vad man vill med sin ridning, själv vill jag fortsätta att rida och tävla, men har begränsat mej till att ha en häst som jag rider 5-6 dagar i veckan för tillfället... Sen har jag dessutom turen att "min" stallägare mockar åt min häst också utan tillägg på hyran :banana:

Jag förstår dig precis!
Det är minsann inte bara att prioritera som det skrivs, jag har en bra häst som jag vill träna och tävla och sen har jag en son på ett år som jag måste ha med mig. Det är minsann inte så lätt att få ihop alla dagar när det är pissväder och vi bara har paddock, inte kan jag ju sätta lilliplutten i vagnen i ösregn och snålblåst för att jag ska rida!
Då tycker jag lite synd om min kuse men han är kanske bara glad:angel:

Jag rider inte speciellt mycket just nu. Mest pga att det enda som finns att rida på i närheten är en 150 meter lång grusväg utan lampor :crazy:. Men jag brukar leka lite från marken, typ träna lite öppna/skänkelvikning löst eller bara busa lite, för att Ella inte ska få för tråkigt. Idag t ex gick jag och hämtade posten med henne löst, medan mamma gick in i stallet med Pysen (sällskapshäst). :p

Hon går i en varierad hage, med både äng, skog, berg och skyddande sänka. Hästarna står i princip aldrig still i hagen utan rör sig från ena änden till den andra och mellan de olika höhögarna som ligger över hela hagen^^ Så hon är jämn och fin i musklerna och hullet, även fast hon inte är i topptrim. Men det får man ju ta sen när man sätter igång hästen igen. Då är det ju bara att ta det lugnt i början :)

jo, ibland känns det som att jag inte hinner.. vill ju vara ute hos hästen varje dag! :love: (är medryttare men får ha hästen som min egen) men jag måste ta körkort innan det kan bli ens möjligt, går inte mkt bussar o mina föräldrar är chaufförer hela tiden, vilket blir tröttsamt för båda parter :crazy:
försöker nu iaf rida 3 ggr/veckan. å körkortet är på G :bump:

Jag hinner 'alltid' rida min häst. (Med det menar jag så mkt som behövs).
Någon eller ett par gång-er i månad-en kan det hända att jag inte hinner rida.

Som folk skriver - det handlar om prioritering. Har man skaffat häst så bör man kunna spendera åtminstonde en timme varje dag hos hästen. (Mer än så behövs inte varje dag.)

jag rider 1-3 hästar/dag.
plus tungt jobb.

ibland vill man bara lägga sig o gråta för man får perioder då man inte orkar. Men man gör det ändå. Iof kan en trasig egen kropp bidra till att det känns tungt ibland (just nu..för innan gick det bättre) :smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Jag hinner 'alltid' rida min häst. (Med det menar jag så mkt som behövs).
Någon eller ett par gång-er i månad-en kan det hända att jag inte hinner rida.

Som folk skriver - det handlar om prioritering. Har man skaffat häst så bör man kunna spendera åtminstonde en timme varje dag hos hästen. (Mer än så behövs inte varje dag.)

en timme? o hinna fixa foder, mocka, borsta o rida på den tiden?

Tja..sena kvällar och tidiga mornar är hemligheten.
Jag lämnar mitt hem 06.30 varje morgon och är inte hemma förrän efter 00 för att hinna med vardagen, jag trivs bra!

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
284
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har nyligen sålt min häst pga att han inte passade mig. Sålde honom självklart till ett femstjärnigt hem till en tjej som lånat...
Svar
16
· Visningar
1 943
Senast: Shaggy
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
569
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
1 925
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar