8 veckor mellan 1:a och 2:a vaccinationen?

MaRomer

Trådstartare
Nu vet jag ju att det står 4-6 veckor. Men bokade idag tid till andra sprutan och fick då en tid som är 8 v efter första. Är detta ok eller bör jag boka om tiden igen? Hade svårt att komma loss med 2 små barn:/

vet tyckte det va ok.

Sv: 8 veckor mellan 1:a och 2:a vaccinationen?

På ridsportförbundets hem sida står att vacc nr 2 ska vara gjord minst 21 dagar efter den första och högst 92 dagar efter den första.
Det borde med andra ord vara helt ok med 8 v men kolla upp så att det vaccinet som används inte har någon särskild regel.
Jag har Equip FT vet och min revacc nästan 3 mån efter första och det var helt ok enligt veterinären.

Sv: 8 veckor mellan 1:a och 2:a vaccinationen?

På ridsportförbundets hem sida står att vacc nr 2 ska vara gjord minst 21 dagar efter den första och högst 92 dagar efter den första.
Det borde med andra ord vara helt ok med 8 v men kolla upp så att det vaccinet som används inte har någon särskild regel.
Jag har Equip FT vet och min revacc nästan 3 mån efter första och det var helt ok enligt veterinären.

Då funkar det! Känns skönt att ha dubbel kollat iaf:)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 733
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 592
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 478
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 452
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?
  • Valp 2025