8-kantigt stall?

Vica

Trådstartare
Hade lite svårt att somna igår och då brukar tankarna flyga iväg lite grann.. En av tankarna som bet sej fast var hur man "inreder" ett 8-kantigt stall smidigast?

Ponera att man ska ha minst 10 lika stora boxar, ganska rymlig sadelkammare och spolspilta. Hur jag än gjorde så blev ena boxen större än den tredje...

Vet att det finns många duktiga "stallritare" på buke och passar på att slänga ut frågan till er.
Nån som varit hos Brink förresten? Kanske kan rita ur minnet hur det ser ut där?

Sv: 8-kantigt stall?

17 som tittat men ingen som vågar fantisera om hur det kanske kan se ut?

Som en tårta med tårtbitar! D v s så att alla utrymmena blir större vid ytterväggen och avsmalnade inåt som en tårtbit.

Intressant fundering.. Är inte Beastie bra på stallritningar?

Den hos Brink ser ju ut så som Masse förklarar. Vet inte var de gömt sadelkammaren dock. Men antar att spolspilta och sadelkammare är tårtbitar de också, och uppbindningsplats i mitten. :)

Finns ett stall här som är rund, men vet inte om det är 8-kantigt eller inte... Taket är däremot väldigt högt, ska efterlikna en lappkåta tro jag, så dom byggde sadelkammare/klubbrum i mitten av stallet på en våning. Under den har dom torkskåp, men jag tro att man lika gärna kan ha spolspilta (bara man se till att golvet inte brakar in på sadelkammaren).

Tycker deras stall i konstruktionen väldigt snyggt och smidigt utformat. Förutom att det kanske inte är det roligaste att packa famnen full med utrustning och ta sig ner för trappen...

Ang. boxarna håller jag med det övriga - tårtbitar!:idea:

Smart! Kanske kan man ha en källare under stallet för att torka täcken och ha lite förråd och så!

Nån som känner sej lite glad i att rita/skissa, hur ni tror att stallet kan se ut?

har för mig att den är i mitten så att säga var ju reportage i någon hästtidning för inte såååå många månader sedan...heltläckert stall skulle inte tveka att ha ett sånt *s*;)

sorry har teflonminne :D eller är det övervakningsminne?????:p
nä men det är inte sååå länge sen så kolla några månader tillbaka max okt/NOV inte tidigare än de TROR jag...som sagt...mitt minne är bra men ooootrooooligt kort just nu!!!:D

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 342
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Det finns säkert en del trådar om det, men "orkar" ärligt inte leta.. ;) Jag är sjukpensionär på 75%. Hitta ett jobb på 25% är...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 604
Senast: fio
·
Anläggning Ja ordet och tankarna är fria! :D Hur skulle ni inreda ett stall som är 8 m brett och 20 m långt. Jag vill ha tips. I mitt stall...
Svar
19
· Visningar
11 905
Senast: azagh
·
Anläggning Min tur att lägga upp ritningar och ställa tusen frågor :D Det är fritt fram att förkasta eller komma med andra förslag om precis allt...
Svar
7
· Visningar
3 150
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25