R8n
Trådstartare
En del av er kanske minns en tråd jag skapade om en grannes katt som vi började mata i somras, då gick den nästan alltid ute dygnet runt. Men nu får han iaf komma in om nätterna. Men om dagarna får han ändå vara ute, frysa och vara hungrig.
Vi började med att släppa in honom i trappen och låta honom vara där så han slipper frysa, det funkade bra. Men sedan började han smita in till oss och fräsa åt våra katter, så här är han portförbjuden.
Är man ute med våran ena katt (har honom i sele) så är han allstid med.
Vi vet att det är fler än bara vi och våran granne som matar katten.
Så idag, när vi kom från källaren så sitter det en lapp på våran anslagstavla;
"Mata inte **** i trappen!
Eller ute.
Han får mat hemma!"
Jaha... då får man väl för tusan se till så att katten kommer in någon gång under dagen och får mat då.
Ägaren tog tydligen in katten runt 18- tiden ikväll och så släppte h*n ut katten nu, 22:30.
Så katten kommer väl antagligen få vara ute inatt, när det desutom ska bli storm
Jag behövde få skiva av mig lite.
Vi började med att släppa in honom i trappen och låta honom vara där så han slipper frysa, det funkade bra. Men sedan började han smita in till oss och fräsa åt våra katter, så här är han portförbjuden.
Är man ute med våran ena katt (har honom i sele) så är han allstid med.
Vi vet att det är fler än bara vi och våran granne som matar katten.
Så idag, när vi kom från källaren så sitter det en lapp på våran anslagstavla;
"Mata inte **** i trappen!
Eller ute.
Han får mat hemma!"
Jaha... då får man väl för tusan se till så att katten kommer in någon gång under dagen och får mat då.
Ägaren tog tydligen in katten runt 18- tiden ikväll och så släppte h*n ut katten nu, 22:30.
Så katten kommer väl antagligen få vara ute inatt, när det desutom ska bli storm
Jag behövde få skiva av mig lite.