7-åring tävlar hoppning

S

speedygirl

Känner e`n som har en dotter på 7 år och låter henna tävla med sin 5-åriga shettis. Men det är bara på pollux och klubb nivå dom är ute på. Tycker ni att det är för tidigt både för häst och ponny?

nej det tycker jag inte, började själv att tävla på min c-ponny när jag var 6 år

Det beror väl på vad de kan. Min dotter började tävla lokalt då hon var 6 år med en 6 årig b-ponny. Innan dess hade hon tävlat på klubbnivå i 2 år med shettis och b-ponny.

Å andra sidan finns det 25 åringar på 15 åriga hästar som inte är redo att tävla.

Det beror helt och hållet på ekipaget.
Själv har jag tävlat plyttekasser redan som 6-åring på shettis och min dotter på 3 har ridit några cr där bommarna ligger på marken.

jag tycker inte att flickan e så ung, men jag tänker på ponnyn :crazy: shettisar brukar man rida in senare så att dom växt klart så jag tycker nog att den är i yngsta lagren :angel:

Det beror väl på ?

Är ekipaget redo så spelar åldern ingen roll.

För ponnyn ja, men en sjuåring borde väl kunna kravla sig runt en bana :D

Huvudsaken tycker jag är att någon vuxen är med och kollar till framridningen. DÄR tycker jag att även större barn än sjuåringar behöver hjälp med omdömet av en vuxen. Tänk på att våra barn tävlar under våra gröna kort och att det då måste ligga hos föräldrarna att se till att inget händer. Ser alldeles för många som inte tar hänsyn där och vet vilka regler som gäller. För övrigt är det väl bara en fördel att komma ut och tävla tidigt.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
598
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 418
Senast: mamman
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka