6-månadersregeln!?

Ilona

Trådstartare
Jag har en fråga som jag försökt få svar på från ett flertal aktiva, men som ingen verkar vara säker på... ;)

Jag ska anmäla till ett lopp som går den 2/5, och anmälan är den 26/4.

Min häst har inte startat sedan den 27/11-09.

Måste jag då kvala hästen innan den tilltänkta starten, eller "räcker det" att man har anmält till ett lopp inom sex månader sedan sista start?

Tack på förhand! :)

Sv: 6-månadersregeln!?

6 månader? Det är väl inom 8 månader sen senaste start man måste "vara ute". Startade hon i november så är det ju lungt, du slipper kvala på nytt, om dom nu inte har ändrat det till 6 månader...

Inte för att det spelar nån roll men det är ju inte ens 6 mån från 27/11 till 2/5.

8 månader senaste godkända start. Så är senaste starten en diskning så gäller starten före det. Och det är då anmälan går ut som gäller inte när loppet körs.

kl:
Jag har ett 9 årigt sto hemma med senaste startena som ser ut så här.
lopptyp kmtid ev odds
Å 091116-2 b 1/2140 0 ua B-lp
Åm 091018-3 2/1680 0 20,9a 342

Vilket datum är det som räknas för hennes 8 månader??

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 761
Senast: AbCdE
·
Hästvård Eftersom jag inte har något att göra och lite tankar att skingra sitter jag här på lördagskvällen och nördar ner mig i min hästs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 077
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 548
Tjatter Snön gloppar från taket, dagarna blir längre och talgoxen sjunger sin vårsång utanför fönstret. Det vädras vår i luften och vad passar...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 520
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar