Sv: 6-årig pojke attakerad av rottweiler, ägaren lämnar platsen
Golden, dobies, greyhounds, schafers, cockerspaniels, pudlar, jackrussels, collies..
ska jag fortsatta rabbla hundraser som har driv som kan triggas utav springande?
Hundar, i de flesta fall, leker med spring och kamp som inslag i deras naturliga beteenden. Precis som hastar leker genom att bocka, stegra, springa, hoppa, bitas och sparka.
Det ar knappast unikt for rottisar.
Men om det är normalt för en rottis så borde det ju verkligen vara hårda krav på att få äga samt föda upp sådana hundar, alltså är de runt bland folk i stan så är det oundvikligt att barn springer och jag har sett få vuxna som kan hålla i sin rottis eller hund av liknande storlek om de vill iväg.
Även om det räknas som normalt hos hundfolk? så räknas det sannerligen inte som normalt hos andra.
Golden, dobies, greyhounds, schafers, cockerspaniels, pudlar, jackrussels, collies..
ska jag fortsatta rabbla hundraser som har driv som kan triggas utav springande?
Hundar, i de flesta fall, leker med spring och kamp som inslag i deras naturliga beteenden. Precis som hastar leker genom att bocka, stegra, springa, hoppa, bitas och sparka.
Det ar knappast unikt for rottisar.