W

Willgott

Jag och min kompis satt på läktaren på en ridskola(nämner inte namn)
Och där satt det en flicka och tittade på sin storasyster när hon red....hur gammal kan hon varit 5-6 år kanske.
Hon försökte fånga stallkatterna...när dom inte ville komma sa hon ungefär så här: kom hit kattjävel annars dödar jag dej.
När hon väl fick tag på kattstackarn så satt den där och va allmänt irriterad...fräste och hade sej..då sa vi att hon skulle släppa ner katten annars skulle den bli arg på henne.. då sa hon:men man får sparka på djuren om dom är dum.för det har min mamma sagt.

Då undrar jag alltså vad för förälder det är som lär sin dotter det?
(då också med tanke på den åtalade ridläraren)
Vuxna ska väl föregå med gott exempel??!
För de vuxna som inte vet så suger barn/ungdomar åt sej det dom hör från vuxna. För vuxna vet ju bäst....eller?
man börjar ju undra....

Sv: ....

Usch så otäckt... Tyvärr finns det alltför många människor som av respektlöshet och okunskap behandlar djur väldigt väldigt illa, och det är inget vi får låta gå osett förbi. Hade ett barn sagt så i min närhet hade jag tagit tag i ungen och förklarat vänligt men bestämt att man inte slår djur, att man inte svär åt djur och att h*n aldrig ska göra det igen. Vuxna ska föregå med gott exempel ? Yeah right - i vilken verklighet då ? Det finns visserligen otaliga pärlor och bra människor, men det är väl bara att ta en titt i samhället för att se att de vuxna visst inte var så bra exempel ändå... :crazy:

Jag tycker det är allvarligt när barn inte kan respektera ett djur, man ser alltför ofta barn som rycker i hundars koppel, drar katter i svansen och slår sina ponnyer. Det är fel, och det är vuxnas ansvar att ta ur det ur ungarna fort. Åh, nu blir jag lite upprörd... har alltid haft en kass människosyn som tyvärr bara bekräftats genom åren... Som jag alltid har sagt: människan är ett virus.

Willgott skrev:
Jag och min kompis satt på läktaren på en ridskola(nämner inte namn)
Och där satt det en flicka och tittade på sin storasyster när hon red....hur gammal kan hon varit 5-6 år kanske.
Hon försökte fånga stallkatterna...när dom inte ville komma sa hon ungefär så här: kom hit kattjävel annars dödar jag dej.
När hon väl fick tag på kattstackarn så satt den där och va allmänt irriterad...fräste och hade sej..då sa vi att hon skulle släppa ner katten annars skulle den bli arg på henne.. då sa hon:men man får sparka på djuren om dom är dum.för det har min mamma sagt.

Då undrar jag alltså vad för förälder det är som lär sin dotter det?
(då också med tanke på den åtalade ridläraren)
Vuxna ska väl föregå med gott exempel??!
För de vuxna som inte vet så suger barn/ungdomar åt sej det dom hör från vuxna. För vuxna vet ju bäst....eller?
man börjar ju undra....
Talade ni om att man får sparka på barn, så länge inte mamma ser? :angel:

Willgott skrev:
När hon väl fick tag på kattstackarn så satt den där och va allmänt irriterad...fräste och hade sej..då sa vi att hon skulle släppa ner katten annars skulle den bli arg på henne.. då sa hon:men man får sparka på djuren om dom är dum.för det har min mamma sagt...

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek:
*stum av förskräckelse*

Humelibumlan skrev:
Talade ni om att man får sparka på barn, så länge inte mamma ser?
:bow: :bow:

Jag är så het levrad när det gäller sådant så jag skulle nog talat om för den lille både de ena och de andra,delss kulle jag säga att skulle jag se henne göra nått med katten/hästen/hunden så skulle hon få samma behandling själv :devil:

Hatar sådant å vad är de för förälder MEN de kan vara så att de INTE är hennes mamma som sagt så men genom att säga att de är det så rättfärdar de ett sådant betende. Grrrrrrr

Blir sååå förbannad på sånt. Om det nu stämmer att det är mamman som sagt på det viset så undrar man ju hur den mänskan är funtad.. :crazy:
Jag hade nog som någon annan skrev sagt till henne att "det är tillåtet att sparka på barn bara inte mamma ser" :devil: :angel:

Kommer själv ihåg en gång när jag var 5-6 år o en kompis lillebror bar en kattunge runt halsen :eek: och redan då fattade man ju att det är FEL!

Humelibumlan skrev:

Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ett barn som uppför sig som så redan vet det, av egen erfarenhet... Eller kanske snarare "så länge ingen annan ser".

Kan mycket väl vara så att mamman inte alls sagt så men det låter bra att säga på det viset, jag vet det av egen erfarenhet , jobbar på ridskola och då får man höra både det ena och det andra och allt som barnen säger stämmer inte som sagt.

:crazy: Skrämmande!
Jag hoppas inte hennes syster var likadan mot hästen. :crazy:
Jo man tycker ju att vuxna ska kunna föregå med gott exempel

Näe guud va hemskt. Jag skulle börjat skrika åt den lilla ungen och uttryckt mig så att hon och hennes taskiga mamma kunde dra dit pepparn växer :mad: HATAR DE SOM KAN SÄGA OCH GÖRA NÅTT SÅNT!!! :cry: Jag har inte ens hjärta att döda en insekt :cry:
Det enda djur jag kan döda är fästingar. De är ju giftiga och farliga och inte till någon nytta...
Vilka idioter det finns :cry:
/Aprile :banana:

Ush.. en kaninkompis till mig, en uppfödare råkade ut för en tråkig sak. Hon hade ett tjugotal kaniner, väldigt fina, importerade från Holland, hon hade kämpat länge med att få färgen perfekt!

Sedan kom det några ***** barn och dränka kaninungarna, bröt nacken på andra, och släppte ut resten.. tror hon har slutat med kaniner nu, det blev för mycket då älsklingskaninen hittades uppskuren.

Hon fick reda vilka barn det var, barnet sa "Pappa har lärt mig att djur inte har några känslor" ..

Skreppur skrev:
Ush.. en kaninkompis till mig, en uppfödare råkade ut för en tråkig sak. Hon hade ett tjugotal kaniner, väldigt fina, importerade från Holland, hon hade kämpat länge med att få färgen perfekt!

Sedan kom det några ***** barn och dränka kaninungarna, bröt nacken på andra, och släppte ut resten.. tror hon har slutat med kaniner nu, det blev för mycket då älsklingskaninen hittades uppskuren.

Hon fick reda vilka barn det var, barnet sa "Pappa har lärt mig att djur inte har några känslor" ..

:eek: :eek: :eek: VA ?????? :eek: :eek: :eek:
Hon polisanmälde väl ? Okej att barn som sagt kan va VÄLDIGT elaka men de där e ju på gränsen till :confused: (jag saknar jämförelse)..

Djup avsky mot sådana föräldrar smat näsvisa ungar :eek:!

Om katten kunde tala skulle den nog sagt ett å annat ;)

:eek: :eek: men gu va hemskt!!!

vaddå tog ungarna bara hennes kaniner eller?
Fy att man kan säga nått sånt till sitt barn. Dom tar ju åt sej å tror att de e okej att göra så. Fy fan asså....

Det verkar som flertalet ungar nuförtiden inte får lära sig respekt mot andra...Det är ju bara för mig gå ned på torget och kolla hur snorungarna får jaga, skrika och försöka sparka på duvflocken som brukar sitta där...medans föräldrarna skrattar och tittar på...både svenska och utländska föräldrar. Fast jag brukar säga åt dom. Då brukar dom sluta, fast dom slutar inte när jag säger det snällt...så nu säger jag alltid: ungjävel och att jag ska banne mig jaga dom oxå...då funkar det...*konstigt nog*

Humelibumlan skrev:

*Respekt* :bow: :bow: :bow: :bow: :devil: :devil:

Det där med kaninungarna...
:eek: HATAR DOM SOM GJORDE DET HATAR DEM!!!!!!!!!!!!!!! DET FINNS INGA ORD :eek:

Man skulle slå till de jä*larna :devil:

:cry: buuhuu buuhuu :cry:

Humelibumlan skrev:

Haha låter som en bra ide, jag avskyr verkligen sånna ungar, de verkar inte ha någon respekt för djur alls :devil:

Det viktigast tycker jag är att inse att man inte kan bli arg på en femåring!!! Det ger så mycket mer att förklara!

Barn i den åldern brukar vara mottagliga om man bara inte mästrar dem eller skäller!

Hur behandlade styrasystern hästen??? Kan vara idé att prata med henne om lillasysters inställning såvida inte hennes var lika dan!

Små barn föds inte med respekt för något! Det lär dem sig om de får en bra miljö med bra förebilder!

Jag tycker SYND om barn som är elaka, dom mår oftast psykiskt dåligt! Isf går det ofta att prata med dom som sagt! Och kliva in som en bra snäll förebild!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka