Sv: ????

Vetekli är väldigt rikt på fibrer å är bra för att magen ska hållas igång.Vissa ger det för pälsen oxå.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ????

Vetekli är bra för människor som inte äter mkt fiberrik mat. När det gäller hästar är hö/silage en bättre fiberkälla, innehåller ca 3 ggr så mkt fiber som kli. Om man ger mkt kli får man se över sin kalk/fosfor kvot då kli innehåller mkt fosfor i form av fytat som minskar resorptionen av kalk och andra mineraler. Kli har ingen större plats som hästfoder annat än just om man vill balansera upp en hög kalktillförsel
 
Sv: ????

protein och fosforrikt hästfoder.. för dem som inte gillar soja, k-protein och lusern..
 
Sv: ????

Vetekli är fiberrikt och kan även vara laxerande. Det kan innehålla upp till 10% rågkli som kan ge norper i huden om hästen är allergisk (inte helt ovanligt)
Proteinkälla
Innehåller mycket B-vit (därav bättre päls mm)
E-vit källa.
 
Sv: ????

Se svar i din andra tråd... :)
Mkt protein, alltså bra vid muskelbyggnad...

Knottror får de även vi d överskott, oavsett allergi eller inte :(
 

Liknande trådar

Mat Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa...
Svar
16
· Visningar
1 693
Senast: tuaphua
·
Juridik & Ekonomi Hrm. Jag blir inte riktigt klok när jag googlar om det är fritt att beställa varor från Norge, eller om man behöver betala moms...
Svar
2
· Visningar
421
IT & mobiler Enligt mitt antivirusprogram har jag massor av spårare från olika sidor som spårar vad jag gör på nätet, för att kunna anpassa annonser...
2
Svar
20
· Visningar
1 241
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp