Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
....och det finns alltså köpare?
Vad är det för människa som köper en krokodil att ha hemma?
Ibland undrar man över mänskligheten. Eller är mald krokodilbäbis ett magiskt medel mot impotens?
När jag rörde mig i reptilvärlden va det inte helt ovanligt med diverse krokodiler/anakondor/varaner modell större. För att inte tala om alla som har huset fyllt med giftormar
Fast alltså - krockodil? Varan kan jag förstå om intresse finns, men en sån här? :
Visa bifogad fil 14443
Stod i artikeln att dom skulle födas upp till kött, men annars finns det ju mindre arter av krokodiler också. Kajman tror jag är vanligast (dock va det en i malmö som hade en Nilkrokodil för några år sedan)
Som är lagliga att ha som husdjur?
Nu är jag ingen reptilmänniska och inte insatt, men många av reptilerna kräver väl båda mycket utrymme och speciell miljö. Känns rätt krångligt att ha stora reptiler i lägenhet?
En kille i min stad fick sin kajman omhändertagen när han var ute och gick med den i parken.
Vet inte riktigt vad som hände sen, men jag tror att man även uppdagade att kajmanen inte alls hade det utrymme den ska ha i killens lägenhet.