Sv: 50 inlägg/sida
Jag diskuterade för ett tag sedan problem med att det tog så lång tid att hämta trådar med en användare på Snacksidan.
Vi använde olika webbläsare, men det hade ingen betydelse, hon hade en långsammare processor i sin dator, det hade viss betydelse.
Störst betydelse hade hur många inlägg man valt att visa i taget, i tråden.
Hon hade 50 och jag hade 25, det tog ungefär dubbelt så lång tid för henne att få ner en tråd. Ganska självklart egentligen.
Jag funderade lite på detta och bestämde mig för att justera ner antalet inlägg man kan se samtidigt till att max vara 30, standardvarianten ändrade jag från 25 till 20.
Detta kommer göra att trådarna kommer laddas fortare. Dessutom bör det minska belastningen på servern en aning då bland annat belastningen sprids mera.
Visst kan det kanske finnas fördelar med att få ner så många inlägg som möjligt samtidigt, men jag tycker nog att en förändring från 50 till 30 i taget inte är någon stor sak.
De flesta förändringarna jag gör finns det faktiskt någon typ av anledning till
i detta fall att snabba upp sidorna. Sedan kanske effekten inte alltid märks så mycket i vanliga fall, men jag ser inte detta som någon stor försämring i alla fall.