50% fullblod

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Centaur
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 080

Centaur

Trådstartare
Undrar vilka erfarenheter ni har med att betäcka halvblodssto med fullblodshingst? xx alltså. Vilken hingst har ni använt, och hur var stoets stam? Vad "blev" det av avkomman?

Min fälttävlanshästs mamma har några avkommor med fullblodshingstar 4st. Min efter HillsDouble xx, den andra efter Golden Profitxx och den tredje efter Business x (anglo).
Mamman är efter Bonaparte-Stratosxx, Min går ju svårklass , den andra är 6 i år har tävlat med ganska bra resultat tom lätt klass fälttävlan och nr 3 är åring.

En helsyster till min fälttävlanshäst är avelsto sedan är det en massa till med halvblod som pappa vilka jag inte vet så mkt om.

Det är nog vanligare och lättare skulle jag tro att betäcka fullblodssto med halvblodshingst då det finns bättre halvblodshingstar att välja på.

Vi har betäckt fblsto (e. 88:an) med hbl.
Resultatet är bara åring än så länge, men det ser inte alltför dåligt ut ;).
Vill gärna ha 50% fbl, gillar smäckrare och lättare hästar.

Jag har en fyra-aring med stam Uskudar Des Malais - Ragtime Band**. Ragtime Band's farfar var ju den beromda Northern Dancer, men sjalv har han inte gjort speciellt mycket. Manga av hans avkommor hoppar som gummibollar sa det skall bli spannande att se vad det blir av min fyraaring. En Ragtime Band avkomma kom tv{a i sex{rs hopp breeders f|rra {ret. Uskudar har ju ratt fint franskt hoppblod i adrorna s{ det }r ju en sp}nnande mix av blod i min kille. Han visar mycket fin talang for hoppning och kan nog aven bli en mycket bra falttavlanshans tror jag.

/puppan

Hej

Det är alltid rätt med fullblod. Problemet är väl oftast att hitta en hingst som lämpar sig i halvblodsaveln. Men jag skulle nog titta på hingstar som Comefast, Goldmine och 88 keys. Om man får ett bra sto har man ju en guldsitts när man vill välja hingst till det stoet.

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 598
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
766
Senast: Roheryn
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
930
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 730
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31