50% border 25% golden 25% labbe

Sv: 50% border 25% golden 25% labbe

En med rent mjöl i påsen hade tagit de med ro;)

Vänta lite här. Rent mjöl i påsen? :confused:

Att bli kallad för ett pucko är en ren förolämpning, man uttrycker sig inte så till andra människor övht.

Och jag kan inte för mitt liv begripa hur du får någon till att inte ha "rent mjöl i påsen" då denne ventilerat sin åsikt på ett forum.

om personen ifråga tar åt sig så måste den ju i själva verket hålla med om att den är ett pu**o;) En med rent mjöl i påsen hade tagit de med ro;)

Så nu påstår du att jag inte har rent mjöl i påsen också?

Jag personligen har ingen önskan om att bli kallad för pucko av personer som inte ens har läst det jag skrivit rätt till att börja med och att sedan få inkastat att jag inte skulle ha rent mjöl i påsen är bara förbannat oförskämt!

Du och dina gelikar kanske tycker att det är helt ok att kalla folk både det ena och det andra, men jag och många andra gör det inte och än en gång blir du trianglad, då detta börjar vara lite väl mycket total omotiverad smutskastning :mad:

Senast ändrad:

Det duger inte att förklä ordet med några stjärnor. Jag vet precis vad som menas.

Skällsord som idiot och pucko är inte tillåtet oavsett om personen tar åt sig eller ej. Det är inget att diskutera. Fortsätter diskussionen på det här spåret kommer tråden att raderas.

Mvh moderator Jadzia

Border collie är en underbar ras, i rätt händer. Har träffat flertalet som inte trivs eller mår bra. En vacker hund som tyvärr köps bara för detta många gånger. Detta gäller även BC korsningar, som ofta får bc vallinstinkt.
Sett de fall där folk inte klarat av sin stressade bc, så istället har de börjat binda upp den. Detta minskar ju inte stressen på hunden, men tydligen på ägaren, då hunden inte springer runt och hittar på saker. Saker som man undvikit om man använt hunden till det den är menad för, Arbete.

Jag har en borderblandning. 50% border typ.
Värdens underbaraster hund. Men det är ingen hund som vill sitta inne, och nöjer sig med att bara gå promenader. 1-2 dagar pallar han det livet sen blir han besvärlig att ha inne.. Gnäller, rastlös och sånna saker.

Medans när han får leva sitt vanliga liv, alltså vara ute i stortsett hela dagarna. Vara i skogen, valla lite ren/får. Vara med, då så sover han bara när han är inomhus, och när han vaknar så går han ut och springer runt ett tag.
Värdens trevligaste hund klok, lättlärd och snäll.
Men han är väldigt krävande när man bor i ett samhälle, då man inte kan låta han gå som han vill..

:mad:

Nu blir jag putt :mad:

Jag HAr och har haft bc korsningar o maken till kloka, intelligenta förnuftiga hundar får man leta efter,,,
Men man måste kunna LÄSA hundar och kunna BLI läst av hundar..Man måste inte aktivera dom till max, däremot bör man motionera dom och ge dom ARBETSUPPGIFTER...med arbetsuppgifter menar jag inta att dom måsta fåvalla får utan det kan faktikst räcka med att bära tidningen, hämta husse. leta svamp eller vadsomhelst som får dom att känna sig behövda,

skyll inte på blandningarna, utan skyll på dom som inte klarar av att läsa o ta hand om sina hundar....SAMTLIGA av mina blandisar med BC har varit otroligt lättlärda, lyhörda och kloka....

Det var precis det jag menade. Du satte ord där jag inte fann några :bow:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag och min pojkvän går i tankar att skaffa hund. Men vi känner oss helt vilse i djungeln av hundraser. Vad gäller storlek på hunden så...
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Tankarna på en till hund har börjat komma, men rasval är lite svårt så jag skulle gärna vilja veta vilken ras ni tror passar mig...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 117
Senast: Lucia999
·
Hundavel & Ras Halloj! Nu är det snart dags att börja välja ras, har funderat några månader på vilka raser som ska kunna passa mig. Har haft två...
2
Svar
38
· Visningar
7 532
Senast: Lona
·
M
Övr. Hund Hej. Jag skall försöka fatta mig så kort som möjligt, hoppas att ni orkar läsa allt! Jag och min sambo skaffade oss, i mitten på...
2
Svar
31
· Visningar
6 742
Senast: Shark
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025