5 veckor mellan 1:a o 2:a Botulismsprutan

Plankton

Trådstartare
Hej, Ponnyn fick första Botulismsprutan 9 oktober och veterinären kommer tillbaka 13 november. Är det Ok eller måsta jag ringa ut honom tidigare, någon som vet?

Sv: 5 veckor mellan 1:a o 2:a Botulismsprutan

Min vet.säger minst 4 och max 6 veckor mellan sprutorna. Så det borde vara lugnt:)

Tack! Det låter bekant, det borde ju finnas ett spann men jag blev osäker när jag googlade och det stod 4 veckor på flera ställen

Enligt både min vet och tillverkaren av vaccinet är 5 v okej, men inte tänja på det mer (då kan de inte garantera, det BORDE fungera ändå men de vill inte garantera).

Jag fick nämligen just 5 v mellan två grundsprutor och kollade upp.

Liknande trådar

Hästvård Någon som kan hjälpa mej förstå vad som hände??( veterinär är kontaktad med uppföljning imorgon) Stod ute i hagen med ponnyn 15 år i...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Grazing
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 374
Senast: Stergo
·
Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 942
Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka