5 gångare+ 5 gångare = 3 gånagare?

Silkisif

Trådstartare
Är detta påståendet sant? samt att om man betäcker ett4 g. sto med en 4 g. hingst så blir det en tregångare?? Är detta verkligen sant:confused: :confused: :confused: har otroligt svårt att tro på det!!

Sv: 5 gångare+ 5 gångare = 3 gånagare?

En sådan tråd har varit uppe förut, risken för en tregångare med 2 femgångsföräldrar är i det närmaste obefintlig. Möjligen en grisepassare, men knappast avsaknaden av lateral.

2 x 4-gångare med ett starkt anlag för trav, skulle kunna ge en tregångare i sämsta fall.

Och för att ta det från den skämtsamma sidan, jo det är fullt möjligt med en tregångare. Nämligen lateral skritt,;) korsgalopp samt grisepass.:angel:

Oja! Det känner vi igen! Sedan finns det ju varianten med 5+ gångarter nämligen skritt/passkritt, tölt/passtölt, grisepass, flygande pass, korsgalopp/gångartblandning bak och galopp fram...:D Hua!:crazy:

Oja! Det känner vi igen! Sedan finns det ju varianten med 5+ gångarter nämligen skritt/passkritt, tölt/passtölt, grisepass, flygande pass, korsgalopp/gångartblandning bak och galopp fram...:D Hua!:crazy:

Glöm inte den fyrtaktiga traven där också! ;)

...och folk säger att Islandshästar bara har fem gångarter...! :D Det där var ju en hel massa! ^^

Önskar att min slumpgenerator visste det:D . Tror ni jag kan ta med dator till stallet och visa honom?

Det var västa vad alla var seriösa i den här tråden XD :smirk:
Närå, men jag har hört att 4-gångare med bra/stark trav kan ge en 3-gångare.

Har i stallet ett 4-gångssto som var betäckt med Berserkur. Hon har fölat och fölet är ungefär ett 4-6 månader eller nåt. Har inte riktigt koll. I värsta blir han 3-gångare. Vilket vore synd, med tanke på hur fin han är.

Kan inte tänka mig att det blir en 3-gångare. Berserkurs pappa är väl 5-gångare om jag inte missminner mig helt och hållet... Har ju ingen aning om vad stoet har bakom sig förstås. Men risken är ändå väldigt liten i mina ögon.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 562
Senast: fixi
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur