4 veckor är dom nu! (bebisbilder)

loveponies

Trådstartare
Ja, tiden bara rinner iväg! 4 veckor har bebisarna hunnit bli nu, och alldeles ljuvliga också! De har nu börjat röra sig utanför bolådan i hagen som jag gjort, och igår åt dom riktig mat för första gången, kokt fisk med smör!

Så här ser dom ut idag:

S*Dragonfire Brennan, brun colorpoint
brennan5.jpg

brennan6.jpg

S*Dragonfire Aislinn, bruntabby bicolor:
aislinn5.jpg

aislinn6.jpg

S*Dragonfire Bronwyn, bruntabby colorpoint:
bronwyn5.jpg

bronwyn6.jpg

S*Dragonfire Aidan, blåtabby bicolor:
aidan5.jpg

aidan6.jpg

S*Dragonfire Kellin, brun bicolor:
kellin5.jpg

kellin6.jpg

Sv: 4 veckor är dom nu! (bebisbilder)

*Suck* Typiskt att man fått tillbaka kattallergin! :cry:
Jaja var jättefina att titta på i alla fall!:)

Det är förbjudet att visa såna bilder om duinte tänker skicka över missarna till mig vid lovlig ålder :love:

Fortfarande lika söta! :love: Men den riktiga sötnosåldern har ju inte ens börjat. :crazy:

Har Samira alltid varit långhårig, eller när kom hennes päls? Igår på utställningen var det verkligen otroligt stor skillnad i pälsstatus på ungkatterna, himla intressant att jämföra!

/Erica

Cheeserica skrev:
Fortfarande lika söta! :love: Men den riktiga sötnosåldern har ju inte ens börjat. :crazy:

Har Samira alltid varit långhårig, eller när kom hennes päls? Igår på utställningen var det verkligen otroligt stor skillnad i pälsstatus på ungkatterna, himla intressant att jämföra!

/Erica

Sammis päls varierar kraftigt med säsong, hon brukar ha som mest päls på sommaren och sensommaren (mest beroende på att hon har varit dräktig och haft ungar på vinterhalvåren, och då tappar hon mycket av pälsen, och den hinner växa ut lagom till sommaren igen).

Första gången hon fick riktigt mycket päls så var hon 1,5 år, då fick hon världens krage hux flux:

Våren:
samira8.jpg

Sommaren samma år:

samira11.jpg

Hösten, samma år:
samira12.jpg

Och sen försommaren, nästa år, efter att hon haft kull, med nästan ingen krage alls:
samira13.jpg

loveponies skrev:
Så här ser dom ut idag:

S*Dragonfire Bronwyn, bruntabby colorpoint
bronwyn5.jpg

bronwyn6.jpg

Gud så söt :love: ge mig :love:

Älskar ragdoll, ska jag ha raskatt så är det en sån jag ska ha! :love:

(Kan inte skriva tillräckligt många :love: :D )

Senast ändrad:

Oj vilken häftig förändring! Finns fortfarande hopp för mina korthåriga busar då med andra ord. ;) Å andra sidan har ju inte Dimma det i generna tyvärr. Fast jag litar på att de kommer bli världens finaste pälsiga kastrater sen iaf hursomhelt!

/Erica

föresten hur mycket går en sån sötnos på, jag har velat ha en sån sen barnsben

Liknande trådar

Övr. Katt Igår blev bebbarna 1 vecka gamla, och självklart tog jag bilder på allihopa! Namn har de fått allihopa, temat är keltiska! :idea: Och...
Svar
6
· Visningar
1 030
Senast: Tviggy1081
·
Övr. Katt Och dom blir bara sötare och sötare! :love: Nu har ju alla öppnat ögonen, och jag kan knappt hålla mig från att äta upp dom! :D :love...
Svar
7
· Visningar
979
Senast: Cheeserica
·
Övr. Katt Har inte skrivit här på ett tag, men jag tänkte att jag skulle presentera den fjärde kullen som fötts i min uppfödning! De föddes 6...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Reykur
·
Övr. Katt Igår blev dom hela 7 veckor gamla, usch vad tiden går fort! Bebisarna har varit dåliga i magen de senaste veckorna, så det har varit...
2
Svar
27
· Visningar
2 734
Senast: Fridolina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar