4 prov på 1½ vecka

Sv: 4 prov på 1½ vecka

Hmm jaja så ser det ju ut typ där jag bor med;) Eller inte:mad::D

:eek: Så där ja, nu (06:00 rättare sagt) har jag skeppat iväg hund och make på hundens allra första jaktprov :banana:

Och jag hoppas att både hund och älgar vaknat på rätt sida i dag :angel: Om inte, så tar vi dem nästa gång :D :bump:

:eek: Så där ja, nu (06:00 rättare sagt) har jag skeppat iväg hund och make på hundens allra första jaktprov :banana:

Och jag hoppas att både hund och älgar vaknat på rätt sida i dag :angel: Om inte, så tar vi dem nästa gång :D :bump:

Då önskar jag dem ett stort Lycka till:bump:

// Nikkis, som ska också ska göra kuligt idag, nämligen tävla för andra gången - Ihhh:D

Lycka till :laugh:

Men GAHHHHHHHHHH... 3 timmar in i provtiden och ingen lägesrapport :eek: :eek:

:rofl: Jag vill ju veta hur det går ju :angel:

Jaktprov och löparälgar gav resultatet 0 i pris för unghanen idag :cool:

Nåväl, han jobbade bra första 3-4 timmarna och fick sedan tag på älg, som vad det verkade kom runt i vind och fick vittring på maken och domaren, så den drog järnet ut och bort från markerna.

Han fick dock bra poäng och beröm för sök, kontakt, samarbete och inkallning under söket och domaren tyckte det var en mkt bra och väldigt lovande ung hanhund som vi har här hemma + i kanten för lydnaden efter provslut dessutom, då han lös och direkt på kommando hoppade in i bakluckan på bilen :D

Han fick dessutom mkt fint beröm för sin exteriör, som var utmärkt för sin ålder, vilket alltid är trevligt att få höra från en kunnig exteriördomare på rasen :angel:

Så; Nya tag på tisdag och förhoppningsvis får han då tag på lite lugnare djur än i dag..

Jag och den gamle ska ut på torsdag för vårat första gemensamma jaktprov och vi tänkte oss då gå på denna sida dalgången uppe längs efter åsryggen och förhoppningsvis hittar vi också på en samarbetsvillig älg ;)

Trist att det inte blev något pris, men det låter ju som om ni är rätt så nöjda ändå!
Bättre lycka nästa gång!

Man kan inte vara annat än nöjd när hunden jobbar bra, vilket han gjorde :D

Älgarna och vinden går ju inte att styra över direkt ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 347
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka