4 prov på 1½ vecka

Gnist

Trådstartare
Gaaahhhh :eek:

Är man galen eller bara tokig :confused:

Planen för dessa 4 första prov denna höst är:

Löshundprov 27/9
Löshundprov 30/9
Björnprov i Junsele 4/10
Löshundprov 6/10

Det lär bli fler löshundsprov och förmodligen även ett särskilt älgspårprov dessutom om allt går som det ska :angel:

Enda som egentligen är drygt är ju att lö-proven är så långa :crazy: Minimum 5 timmar under förutsättning att hunden hittar älg direkt, men den har ju 4 timmar på sig för det och därefter ska den då jobba med älg i ca 5 timmar för att klara provtiden ut...

Nåväl, man får hoppas på bra väder och samarbetsvilliga älgar helt enkelt :D

Sv: 4 prov på 1½ vecka

Ja , det måste verkligen vara hemskt hårt. Speciellt när man inte har ett heltidsjobb att sköta också utan bara går hemma med hundarna hela dagarna :cool:

Senast ändrad:

Ja , det måste verkligen vara hemskt hårt. Speciellt när man inte har ett heltidsjobb att sköta också utan bara går hemma med hundarna hela dagarna :cool:

Det här var väl en j-ligt onödig kommentar:eek:
Men varför är jag inte förvånad??

Uppenbarligen så har han missat att jag dels har ett eget företag och dels en lika jakt och hundintresserad make med ett heltidsjobb, som faktiskt är den som går de flesta proven :cool:

Att han kan göra det beror ju på att han tar ingen semester alls på sommaren och sparar all övertid som lediga dagar i stället för att ta ut det i pengar = många dagar att plocka ut på hösten för både jakt och prov..

Senast ändrad:

Nu på morgonen har jag även fått klart med vilken domare som jag och Rix ska gå med framöver :banana:

Så i dag ska jag se om jag får tag på honom för att bestämma datum för när vi ska ta vårat prov. Lär bli någon vecka in i oktober tror jag.

Tänkte ju ge honom chansen att även i år erövra vp som bästa veteran inom klubben ;)

Tycker inte att det låter så farligt. När de jagar, hur ofta släpps de då?

Tävlade själv i somras i fyra dagar i sträck i agility :angel:

Heja RIX:bump::love:

Varannan dag oftast under jakten. Ibland varje dag och för sådana småttingar som Gira ungefär var 3:e dag några timmar åt gången.
I dag har varit en Gira-förmiddag och vi har njutit av de höstfina markerna några timmar här på morgonen :love:

080925-jaktmarken-bild2.jpg

080925-jaktmarken-bild1.jpg

080925-jaktmarken-bild3.jpg

080925-Gira-bild2.jpg

080925-Gira-bild4.jpg

080925-Gira-bild3.jpg

080925-Gira-bild1.jpg

Men då är det inte så farligt för hundarnas del, kanske värre för matte/husse som känner pressen att prestera :p

Egentligen inte, det kändes bara så pretentiöst att ha dem så tätt..

Du vet; Jag och mina sällskaphundar gå på prov etc. :angel:

*(#¤%&/((/&%¤#"#¤%&*

( har inte riktigt smält den elaka kommentaren ännu )

Gud vad jag saknar dessa fina marker! :love:

Ja, så blir det när man flyttar från norrland :p

Omvänd lappsjuka :devil: :rofl:

Så grönögda är dock inget att ödsla energi på ;)

Skulle ju stå små :o

Ja, här har hösten äntligen kommit och det är så där härligt "småkrispig" luft på morgonen nu :love:

Liknande trådar

Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 347
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka