4 års championatet

Sv: 4 års championatet

Tre nollor i 1m tror jag för att kvala till semifinal, fast jag e ju dressyrfjant så inte 100...

Men det är nya reglera inför 2005 så jag vet inte om dom har ändrat antal nollor eller ej.
Även den bästa hästen från kvaliten har kvalat automatiskt.

Senast ändrad av en moderator:

Nu vet jag ju inte vad de ändrade reglerna innebär, men tidigare har det varit så här:

När du vet att du vill försöka kvala så betalar du in anmälningsavgiften till SwedeHorse (ca 600 kr). Då får du ganska snart ett deltagarbevis, som domaren på tävlingsplatsen fyller i när ni gjort en felfri runda i 1.00 m. När du har tre sådana rundor är du kvalad till semifinal.
I semifinalen är det stilbedömning, där två domare står för bedömningen; rivningar etc ger minuspoäng här. Den bästa halvan av startfältet går vidare till dag två, där samma sak sker över en bana på 1.05-höjd. De bästa hästarna, Swedehorse bestämmer hur många, går vidare till final på Flyinge. Där är upplägget detsamma som i semifinalen. Här är det dock tre domare och höjderna är 1.05m respektive 1.10m.

Det är också, som Rufsan skriver, möjligt att kvala via kvalitetsbedömning, eller har åtminstone varit tidigare år. Nya regler kommer väl snart på SwedeHorse hemsida.

Tackar, låter ju inte speciellt invecklat, men det är alltså bara en häst (bästa) från kvaliten som går vidare automatiskt?

I fjor ändrade de kvalmöjligheten från kvaliteten till att alla hästar som hade minst 8,5 (tror jag det var ?) i uppsutten hoppning gick vidare direkt till finalen (och slapp alltså att gå via semifinalen). Tror dock att segraren alltid går vidare även om den inte uppfyller dessa poäng.

Tack. Med andra ord hoppas jag på att hon gör bra ifrån sig på kvaliten då.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 482
Senast: ildiko
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur