4-åring anmäld

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 4-åring anmäld

se det så här..
hon blev rädd att pojken skulle gå hem och säga nått i stil med att idag så kramade förken mej med brösten...
och då anmälde hon för att skydda sej själv..

Rätt sjukt och snedvridet sätt att se på saken och i mitt tycke även väldigt långsökt...
 
Sv: 4-åring anmäld

Jag håller med dig. Men samtidigt kan jag förstå att man i USA är livrädda för att bli stämda för precis allting! Men det ursäktar ändå inte det hela. Väldigt skumt.
 
Sv: 4-åring anmäld

Jamen det är ju klart att en man som badar bastu med en annan kvinna (efter en separation) inte kan vara lämplig som förälder/pappa längre. Det säger ju sig själv. *ironi*

Det var inte ens andra kvinnor med utan ett gäng öldrickande män! :crazy:
 
Sv: 4-åring anmäld

Rätt sjukt och snedvridet sätt att se på saken och i mitt tycke även väldigt långsökt...

Men du är inte amerikan. Där är man van vid att försäkra sig mot allt möjligt i sin yrkesroll. Det börjar sprida sig till Europa nu. Min mans systerdotter som är lärare i England måste göra "risk assessments" varje gång hon ska ta med sin klass på utflykt. Detta innebär att hon måste till platsen i förväg, skriva hur långt från stora vägen toalettblocket är så att ingen kan klandra henne om barnen springer ut på vägen osv. osv.
 
Sv: 4-åring anmäld

Intressant aspekt, som jag inte tänkt på själv. Men Amerika är ju stämningarnas förlovade land och det kan ju faktiskt vara så som din pojkvän resonerade. Men det hade kanske ändå funnits andra alternativ till lösning än att anmäla en fyraåring för sexuella trakasserier...

jo och det menade han ju också, men det är som du säger man tänkte inte åt det hållet alls

Rätt sjukt och snedvridet sätt att se på saken och i mitt tycke även väldigt långsökt...

Menar du att min sambo ser det på ett sjukt och snevridet sätt??
 
Sv: 4-åring anmäld

Det där med England stämmer har jag hört av en bekant som sa att hon hade sin praktik i England på en förskola.

Hon sa att det var hemskt, pedagogerna vågade inte har för personlig kontakt med barnen då de kunde bli anmälda om ett barn trillat eller nåt om man som pedagog stått nära, för då var det pedagogen som puttade menar de osv...

Därför höll de sig på distans och mest observerade barnen i rädsla för anmälning. Men man får se det positiva i det, barnen blev självständiga och hjälpte varandra mycket vilket gjorde att de växte...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 133
Senast: Bexzor
·
Övr. Barn Jag har en väldigt frustrerad tjej här hemma just nu. Hon vill snickra, sy och skapa saker och vi har inte riktigt rätt material till...
2
Svar
29
· Visningar
1 489
Småbarn Hur lärde du dig att simma? Fick du någon simundervisning i skolan, eller genom kommunen, privat? Hur har du gjort med dina barn, lärt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 639
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Min 4 åring älskar att rita och måla och är riktigt duktig på det. Hon utvecklas i rasande fart och ritar framförallt katter men idag...
2
Svar
20
· Visningar
2 960
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Vad läser du just nu?
  • Hiss och diss del 5

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp