35 omhändertagna hästar avlivades

Sv: 35 omhändertagna hästar avlivades

Kära nån vad sorgligt!
Att det skall behöva gå så långt innan det görs ngt, nog borde omgivning & myndigheter reagera snabbare tycker man :(

Undrar om det är stället med bla tinkerhästar som det gått rykten om ett tag. Vet dock inte vart den gården ligger mer än utanför Eskilstuna

Vad är det för gård med Tinkrar utanför E-tuna som det pratas om?
Jag vet om två gårdar varav den ena är min egna och de är inte 'så många',den andra tja mkt finns å säga men direkt vanvårdade tror jag inte de är,nu är det iof länge sen jag var där..

En 3'e som fanns här i trakterna är 'nerlagd' sen 8-10 år tillbaka.

btw..Denna gård det handlar har haft bl a vbl.

Senast ändrad:

usch! "Tidigare dömd för djurplågeri och belagd med djurförbud" konstigt att man inte följer upp på sånna människor...Det var ju en hel del djur!!:crazy:

Tyvärr är det väl så att i en hel del fall så skriver folk över djuren på andra och så får 'de fortsätta' ändå och det blir nytt ärende osv.

Jag hörde om denne person i vårvintras då h*n hade varit och köpt några få höbalar utav en som jag handlar utav ibland (han har småbalar hö och jag vill ha det ibland när jag ska åka nånstans med ngn häst,lättare att packa in en höbal än påsar med hösilage från storbalarna jag har).

Nu vet jag inte hur mkt man får skriva,men att avliva dessa djur är nog den enda rätta vägen då en hel del utav de var vuxna och aldrig hanterade ens.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter flera års misstankar om att en kvinnas hästar vanvårdades, fick hon nyligen beskedet att hästarna skulle omhändertas. Men ägaren...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 343
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästens liv fick inte att rädda. ... Källa / Läs mer: https://www.tidningenridsport.se/hast-halkade-ner-for-slant-fick-avlivas/
Svar
0
· Visningar
637
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Akribori verkade flera år i svensk avel innan han lämnade landet för en tävlingskarriär i Holland. Pensionärslivet tillbringade han i...
Svar
0
· Visningar
798
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om det flyger en svart drake över himlen från solen och försvinner bakom ett moln betyder det då att man måste prata om drakar om man...
2
Svar
29
· Visningar
3 183
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar