300 p på korning

Sv: 300 p på korning

GaurdianAngel skrev:
Någon som känner till en rottishane som fått det?
Nope, men jag har hört talas om en boxerhane som fått så höga poäng. Är det någon speciell hund du vill ha tag i?

Vill inte förstöra tråden, men jag skall mh-testa min dv.schnauzer nästa vecka. Det skall bli väldigt spännande! :)

Nä, såg bara en annons om att en rottishane fanns till avel och som merit hade de lämnat korningsresultatet. Undrar bara varför man inte lämnar ut namnet på hunden då!?

Kul för Dig. Alltid kul att Mh-testa eller göra en korning. Lycka till!!

Va roligt! Har mh trstat min vovva men hon är ju dvärg schnauzer å tyckte att dte mesta va knasigt å onödigt, du vet så där som schnauzrar gör :p Berätta hur det gått sen!

GaurdianAngel skrev:
Nä, såg bara en annons om att en rottishane fanns till avel och som merit hade de lämnat korningsresultatet. Undrar bara varför man inte lämnar ut namnet på hunden då!?

Kul för Dig. Alltid kul att Mh-testa eller göra en korning. Lycka till!!

Ja, underligt... :crazy: Om man verkligen har en hund med ett så gott resultat (inte för alla kanske, men ändå), så borde man väl annonsera ut honom så att andra kan kontrollera tillförlitligheten?

Kanske har hunden HD eller AD och man helst vill tala med ev. intresserade tikägare först?

Det är lättare att dissa en hane som man läser om på Hunddata om det är annat som inte stämmer.

Nu spekulerar jag bara, men hur tänker du? Var är hunden utannonserad? I brukshunden?

falukorw skrev:
Va roligt! Har mh trstat min vovva men hon är ju dvärg schnauzer å tyckte att dte mesta va knasigt å onödigt, du vet så där som schnauzrar gör :p Berätta hur det gått sen!

Klart jag berättar! :idea:

Jag är väldigt spänd på hur det skall gå. Jag har mina aningar om att han kommer att hålla sig hos mig, men stå still.

Det är möjligt att det inte blir så, men hittills har han visat sig otroligt lojal när något varit lite läskigt.

Utom vid ett tillfälle när vi passerade en jättestor gren som knäckts av trädet i blåsten. Det var mörkt och vi gick den vanliga vägen genom en liten park. Plötsligt kastar han sig fram i kopplets läng och skäller som en besatt. Jag hängde på och då visade det sig att denna jättegren låg på marken där den "inte fick" ligga. :D

Jag blev förvånad över hans aggressivitet, för han ville absolut ta sig ett snack med den dumma grenen.

Så vi får väl se hur det går. icke att förglömma är att MH:t ju äger rum i en helt okänd miljö för oss båda.

S34421/2001 Diamondheart's Carat
Halvbroder till min hane.
Första korningen fick han 89poäng på dvs ej godkänd sen fick han 300poäng.

Aha! Hur gammal är din? vilken färg? Från vilken kennel?
Lycka till imorrn iaf! :banana:

Förlåt trådskparen för mina utsvävningar... ;)

Aha, då är det han det varit så mkt diskussion om på rastplatsens forum.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 726
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Har en Mim Allsafe hemma i L men den är lite för stor för mina hundar. Tänkte att en M blir perfekt då men döm av min förvåning när den...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Viva
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 807
Senast: fixi
·
Övr. Hund om en jagande jakthund attackerar en kopplad hund på promenad?
2
Svar
27
· Visningar
2 042
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila