Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, jag gillar det med de här videorna jämfört med första där det kändes rätt kasst så har jag nu hittat en lite lättare/bättre inställning till att genomföra övningarna jag klarar och inte bli nedslagen över det som inte funkar.Jag har haft lite ont i ländryggen men kunnat genomföra passen med lite justeringar. Mer böjda knän och avslutat i extended childpose. Och jag tänker att det också är en stor del av yogan, att känna efter och inte pressa sig till mer än vad kroppen klarar av för dagen. Det är svårt tycker jag, men Adriene är bra på att påminna en
Jag hoppas att man så småningom får med sig den inställning ”off the mat” ocksåJa, jag gillar det med de här videorna jämfört med första där det kändes rätt kasst så har jag nu hittat en lite lättare/bättre inställning till att genomföra övningarna jag klarar och inte bli nedslagen över det som inte funkar.
Så himla bra!Snart HALVVÄGS! Och jag har inte missat ett enda pass?
Helt o t r o l i g t.
Jag har ganska mycket problem med stelhet i bröstryggen och min favoritstretch är "thread the needle" som var med i dagens pass. Den kan jag ligga i hur länge som helst med fokus på att ta extremt djupa andetag som riktigt fyller ut hela bröstkorgen (gillar här att tänka på Adrienes uttryck "breathe into all four corners of the torso").Hade glömt passet idag, kom på det 23.30 och blev klar precis innan midnatt.
Jag filmade down dog idag och inser att jag har inga större problem att få till raka ben med hälarna nere längre men däremot är bröstryggen sjukt stel. Den är ju helt rundad! Ser ut som en ostbåge från huvudet ner till höften. Och sen raka ben haha.
Är det någon som har bra tips för att få till mer rörlighet där?
Jaa, det blir bästa steg att jobba medJag hoppas att man så småningom får med sig den inställning ”off the mat” också
Jag gillar den också, men har lite svårt att hitta rätt ibland.Jag har ganska mycket problem med stelhet i bröstryggen och min favoritstretch är "thread the needle" som var med i dagens pass. Den kan jag ligga i hur länge som helst med fokus på att ta extremt djupa andetag som riktigt fyller ut hela bröstkorgen (gillar här att tänka på Adrienes uttryck "breath into all four corners of the torso").
Kan också varmt rekommendera att köpa en triggerboll/massageboll att använda för att rulla loss musklerna ordentligt (jag brukar rulla mot en vägg för att kunna styra trycket lite mer än om man gör det på golvet). Det brukar göra underverk för mig och det är de bästa 100 kronorna jag nånsin spenderat!
Bra tips! Tror att en del ligger i att jag är betydligt mer rörlig i nedre delen av ryggen vilket gör att jag automatiskt vrider och böjer där i tex twister. Ska börja tänka mer på att aktivera bröstryggen på olika sätt.Jag har ganska mycket problem med stelhet i bröstryggen och min favoritstretch är "thread the needle" som var med i dagens pass. Den kan jag ligga i hur länge som helst med fokus på att ta extremt djupa andetag som riktigt fyller ut hela bröstkorgen (gillar här att tänka på Adrienes uttryck "breathe into all four corners of the torso").
Kan också varmt rekommendera att köpa en triggerboll/massageboll att använda för att rulla loss musklerna ordentligt (jag brukar rulla mot en vägg för att kunna styra trycket lite mer än om man gör det på golvet). Det brukar göra underverk för mig och det är de bästa 100 kronorna jag nånsin spenderat!