Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad sa er BM?
Det finns mig veterligen ingen forskning som visar på skador vid fostret och i andra länder, t ex Tyskland, undersöker man med UL vid VARJE besök hos barnmorskan.
Fostren kan ju se direkt groteska ut, beroende på hur de ligger, och beroende på hur mycket fettvävnad som mamman har på magen. Och då är det nog inte lika kul att vida upp bilder på en bebis som ser otäck ut för alla andra än föräldrarna
Vi var inne på att göra ett 3/4D-UL, men sedan ångrade vi oss. Könet fick vi reda på ändå. Men det var nog mest jag som tyckte att det inte kändes "rätt" att faktiskt kunna se ansiktsdragen på en bebis i magen, det känns inte som om det är meningen att man ska göra det, spänningen för mig ligger i vem det är som just nu bor i min mage. Och jag vill inte se hur denne ser ut förrän den är ute.
Jag har också läst den där artikeln om vänsterhänta och någon mer. Trots det så känns det ändå som man i dagsläget har tillräckligt med kunskap för att riskerna inte ska vara så stora att jag tänker undvika ultraljud eller betala för ett extra.
.
Trots det så känns det ändå som man i dagsläget har tillräckligt med kunskap för att riskerna inte ska vara så stora
Jag blir mörkrädd när smarta människor som Twinstar ens överväger något dylikt
´Och jag håller med om att det kan finnas annat att oroa sig för (tex mobilstrålning som du nämner)
Desstuom undrar jag fortfarande hur man resonerar i andra länder som erbjuder ultraljud vid varje besök hos barnmorskan, i vissa fall upp till 13 gånger under en graviditet? Tittar man ute i Europa verkar ju det snarare vara det normala än hos oss där man får ett-fyra stycken beroende på graviditet.