3 D ultraljud?

toughcookie

Trådstartare
Är det någon som har gjort det?
Jag är jättesugen på att göra det, kanske runt v35 eller så men har inte lyckats hitta någon som kan ge sin åsikt om ifall det är värt pengarna eller inte.
Har varit på rutin UL och det var ju fantastiskt vad mycket man kan se jämfört med när jag väntade sonen för nio år sedan. Vi ska dessutom få ett extra UL i v 34 så det kanske är lite "overkill" att göra ytterligare ett bara för nöjes skull?
 
Sv: 3 D ultraljud?

Vi gjorde det i v 27. Helt klart värt pengarna! Det är mycket häftigare än "vanligt" ultraljud. Vi var på Tittut i Stockholm.
 
Sv: 3 D ultraljud?

Det är väl inget bevisat att ett 3D UL skulle vara skadligt på något sätt?

Själv tycker jag det är bra häftigt, fast jag skulle aldrig våga kolla på skärmen :p
 
Sv: 3 D ultraljud?

Det är inte bevisat att det skulle vara skadligt men inte heller att det INTE skulle vara det. Nu är jag inte speciellt orolig just för det utan undrar mer om det är värt pengarna när vi ändå ska göra ett "vanligt" ultraljud i v 34.

Pem! Det är tittut som vi har funderat på också, vet du om man bör boka långt i förväg?
Kanske skulle önska det i födelsedagspresent av svärföräldrarna!!
 
Sv: 3 D ultraljud?

Var också på tittut, det är 4D de gör. Jag var där precis när de öppnat så jag vet tyvärr inte hur lång väntetiden är. Tror vi var där i v 27 eller 29. Tror inte du ska vänta för långt fram i graviditeten heller.

och JA!!! det var helt klart värt pengarna. Jättehäftigt att se och massor av fina kort med hem. Det var verkligen roligt! :banana:
 
Sv: 3 D ultraljud?

Vad kostade det?

En bekant var över i Köpenhamn och gjorde. 1600 danska kostade det.

/Timsetim
 
Sv: 3 D ultraljud?

Nämen grattis! Då måste du ha en liten B-ponny pojke till hösten då:idea:
3D fanns inte på "min" tid men vi använder det på jobbet, dock inte för att se på foster utan på artärer och små söt vener:p
 
Sv: 3 D ultraljud?

Vi funderar på att göra det i slutet av augusti!
 
Sv: 3 D ultraljud?

Vi har pratat med Tittut! RIng nu. Det är långa väntetider!
 
Sv: 3 D ultraljud?

Nämen grattis! Då måste du ha en liten B-ponny pojke till hösten då:idea:
3D fanns inte på "min" tid men vi använder det på jobbet, dock inte för att se på foster utan på artärer och små söt vener:p

Hehe, vi får se hur det blir med B-ponny. Oliver har redan förklarat att han villigt överlåter shettisen till kommande syskon bara han får låna R av mig att tävla på!
 
Sv: 3 D ultraljud?

Det är ingen skillnad på hur "mycket man ser" av bebisen, men med 4D kan man även se fostret gäspa, sträcka ut tungan, le, svälja, blinka och röra på fingrarna.
 
Sv: 3 D ultraljud?

Jo precis, var jag så otydlig?

Det jag menade med "man ser lika mycket" är att det är stor skillnad på 2D och 3-4D, men 3-4D är skillnaden bara stillbild/rörlig...

Äsch..
 
Sv: 3 D ultraljud?

Varför utsätta sitt foster för något som man inte med säkerhet kan säga är helt ofarligt bara för sitt eget nöjes skull??? Kan verkligen inte förstå det och är emot dessa nöjes-ultraljud kliniker. Ultraljud ska vara medicinskt motiverat och då är det en jättebra teknik men att göra det bara för skojs skull, nejdet tycker jag är etiskt helt oriktigt.
(jobbar själv inom vården kan tilläggas)
 
Sv: 3 D ultraljud?

Varför utsätta sitt foster för något som man inte med säkerhet kan säga är helt ofarligt bara för sitt eget nöjes skull???

Du uttrycker dig rätt "tufft", men i sak håller jag faktiskt med dig. Efter vad BM sa vid vårt UL så blev jag ännu mer säker på att verkligen INTE göra "nöjesultraljud" (inte för att jag tänkt göra det innan, men vi pratade lite om det och jag blev än mer övertygad i min uppfattning). Det känns onödigt, när man inte vet fullt ut hur riskabelt det är.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Hej! Jag vill dela med mig om min katts historia med förhoppningen att kanske hjälpa någon vars katt fått kronisk njursvikt. Jag är...
2 3
Svar
59
· Visningar
40 976
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 986
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp