3-års testet...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HORSEBABE
  • Startdatum Startdatum
H

HORSEBABE

Stod i papperna att man skulle få skådepenning, vad är det??
Hur får man det då?
Mitt sto blev ett klass 3- lite besvikelse då en av klass 1 stona fick ha ett spö med en plastpåse fäst på toppen i baken för att överhuvudtaget röra på sej! Tycker att kraven ändrar på sej för varje år... Skickar dom ut bedömningen via post? Det där det står hur många poäng man har fått för varje moment??

Skådepenning är en lite "medalj" som man får när man visar hästar. Jag vet inte om det är alla eller bara klass 1 tex som får den. Det är nog olika i olika län.
Protokollet brukar man själv få hämta i sekreteriatet en stund efter bedömningen. Ring din avelsförening och fråga om de kan skicka det om du missade att hämta det.

Hinner dom verkligen skriva ut papperna så snabbt?? Vi antog att dom skickar ut de!Stoet blev klass 3, tror att det va skådepenning ner till klass 4 om jag inte mins fel...

Protokollen skrivs under bedömningen, så de är klara direkt efter. De ska bara hinna "förflytta" sig frin bedömningsringen till sekretariatet.. :)
Jag fick skådepenningar på mina ston i år, fast det är inte alltid de delar ut dem i vårt län. Dessa fick vi i handen nere i ringen tillsammans med rosetterna.

Jag har bara varit med om att man fått skådepenning i klass I . bedömningsprotokollet skrivs samtidigt som du visar din häst. Det gäller att vara snabb på att skriva som domarsekreterare :D

Liknande trådar

Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Fredag
·
Avel Har läst inne på ASVH sida och blir inte klok över om mitt sto behöver visas riden. (tänker på att det görs dom på 3 års testet) Hon...
2
Svar
31
· Visningar
2 465
Senast: QuickStar
·
B
Avel Nu rullar det på och tankarna inför nästa avelsperiod har tagit fart. Om den slutat någon gång ? Jag är som ni förstår inne på vilken...
Svar
17
· Visningar
1 354
Senast: lil-sis
·
Hoppning Hej! Jag tänkte visa mitt russto på 3-års test i höst. Har aldrig gjort det förut och undrar lite över vad de tittar på i...
Svar
7
· Visningar
1 464
Senast: Snoffan_03
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka