3-års test

Vanilj_hallon

Trådstartare
Nu när 3-årstesten är i full gång, tänkte jag att vi kunde samla alla 09:ors resultat under en och samma tråd :) Skriva gärna och berätta hur det gick för din 09:a. Bilder och filmer är alltid välkommet!
 
Sv: 3-års test

Kan väl börja då:) Bra initiativ!

Var till Strömsholm den 5maj. Kopierar från bloggen:)

Extriör Mankhöjd 161cm
Typ ganska ädel av det lättare slaget 8
HHB välansatt hals, ngt rak,djup bål, ngt kort rygg, välmusklat kors 8
Extremiter nöjaktig korrekt 8
Skritt takmässig med god energi 8
Trav lätt, taktmässig, vägvinnande 8
Galopp rytmisk, vägvinnande 8

Totalpoäng Dressyrtalang 48 diplom

Löshoppning Antal språng 6 S 1
Teknik och förmåga god rytm och balans, hoppvilja, bra fram och bak 8
Temprament och allmänt intryck uppmärksam, energisk, orädd 8

Totalpoäng hopptalang 48 diplom

Ridprov

Framåtbjudning Mycket bra
Samarbetvilja Mycketbra
Naturlig balans/bärighet under ryttare Mycket bra
Råd om fortsatt utbildning Välvisad



Film:)
http://youtu.be/6aNmQy0oV6A
 
Senast ändrad:
Sv: 3-års test

Alla resultat och redogörelser från 3 års testen finns ju redan i 09 egen tråd precis som det alltid brukar göra med varje årgång, finns ju ingen större anledning att göra en till och alla skall sitta och skriva dubbelt.
 
Sv: 3-års test

Alla resultat och redogörelser från 3 års testen finns ju redan i 09 egen tråd precis som det alltid brukar göra med varje årgång, finns ju ingen större anledning att göra en till och alla skall sitta och skriva dubbelt.

I 09-tråden skrivs allt som har med 09:orna att göra. Tanken med den här tråden är att enbart samla alla 3-års resultaten. Vill man inte posta dubbelt så behöver man inte det. Du väljer själv vilken tråd du vill skriva i.
 
Sv: 3-års test

I 09-tråden skrivs allt som har med 09:orna att göra. Tanken med den här tråden är att enbart samla alla 3-års resultaten. Vill man inte posta dubbelt så behöver man inte det. Du väljer själv vilken tråd du vill skriva i.

09 tråden är nästan helt död för övrigt och det har aldrig något annat år skapats dubbla trådar, betydligt bättre att resultaten ligger i deras vanliga tråd där det sen också är enkelt tom flera år senare att hitta dem.

De flesta har dessutom redan genomfört sina test och redan lagt in i 09 tråden.
 
Sv: 3-års test

Jag är iallafall glad över en lättillgänglig 3 årstest tråd att läsa i ;)

Mia
 
Sv: 3-års test

Jag kan tycka att det e det e bra med en tråd för enbart 3-årstesterna. Jobbigt att behöva sålla bland massa andra inlägg om man bara e intresserad av 3-årsresultaten.
 
Sv: 3-års test

Att de flesta redan skulle ha genomfört sina test förefaller mycker märkligt när 5 av totalt 23 arrangerade föreningar slutfört sina tester.

Sverige är större än Skåne!
 
Sv: 3-års test

Att de flesta redan skulle ha genomfört sina test förefaller mycker märkligt när 5 av totalt 23 arrangerade föreningar slutfört sina tester.

Sverige är större än Skåne!

Med de flesta refererar jag till de som är aktiva här inne med 09 som skall visas, tror där är 2 st kvar i tråden som inte är visade ännu. Brukar inte vara så många som hoppar in rakt ur det blå och skriver om 3 åringar de inte nämnt innan.

Sen är det ju knappast bara skåne som haft sina test, utan flera av de stora ställena i hela landet har ju redan varit, inte många stora ställen kvar precis.
 
Sv: 3-års test

Alla resultat och redogörelser från 3 års testen finns ju redan i 09 egen tråd precis som det alltid brukar göra med varje årgång, finns ju ingen större anledning att göra en till och alla skall sitta och skriva dubbelt.

Men gnäll. Alla som har en treåring hänger väl inte i 09-tråden. Precis som flera andra tycker jag det är toppen med en lättillgänglig tråd för enbart treåstesten:).
 
Sv: 3-års test

Vi håller som bäst på på Strömsholm.

Såg du (eller någon annan vänlig själ) möjligen hingsten efter Monte Bellini - Metall? I så fall, vad tyckte du/ni om den? Mamman stod i vårat stall för några år sedan och det skulle vara kul att veta om fölisen blev fin?
 
Sv: 3-års test

Men gnäll. Alla som har en treåring hänger väl inte i 09-tråden. Precis som flera andra tycker jag det är toppen med en lättillgänglig tråd för enbart treåstesten:).

Ja vist gnäller man bara för att man framför en åsikt ? Kanske är det så att vi som har 09 tycker det är roligare att det skrivs in i deras tråd som har följt dem sedan de var små så väldigt mkt enklare att hitta i efterhand när tråden inte är aktuell längre om man vill gå tillbaka och kika på något senare. När det är mer än en tråd igång så blir det alltid så att typ hälften hamnar i varje tråd.

Jag verkar heller inte vara ensam av de som har 09 att tycka att det är en överflödig tråd iom att tråden säkert legat här en vecka och en enda av de med visade treåringar har brytt sig om att lägga in någonting i den ;)
 
Sv: 3-års test

Nu tycker jag vi avsluta denna onödiga diskussionen. Tråden är öppen för den som vill. Skulle tråden vara olämplig skulle moderatorn ta bort den. Tråden har dessutom varit öppen i tre dagar (var av en av dagarna när Buke låg nere).

Hoppas den fylls på mer fler duktiga 09:or! :)
 
Sv: 3-års test

Den fick hoppdiplom!

Vad roligt! Mamman var är superfin så avkomman borde vara bra, men avel är tyvärr inte bara 1 plus 1 = 2. Det kan bli lite fel också....

Vet du var man kan se delpoängen, brukar de publiceras sedan? Kan det finnas bilder någonstans?
 
Sv: 3-års test

Alla resultat publiceras på asvh-sidan, bedömningar, 3-årstest, resultat 2012.
Tag rätt bedömningsplats och resultatsida på Equipe kommer upp. Man kan gå direkt till Equipe också. Obs, det finns 2 resultat att klicka upp, det ena exteriörbedömningen det andra generalprotokoll med samtliga poäng. Resultat publiceras så snart de är inrapporterade dvs Mälardalen först efter bed.slut söndag.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 303
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 303
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 670
Senast: Freazer
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
16 860
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp