S

Sellan

visst får 2olika ryttare rida samma häst/program?
eller får det bara vara i olika klasser?
visst är det max 3starter per häst/ponny på lokal?

Sv: 2ryttare?

Dressyr:
På inbjudings- och lokaltävling får häst/ponny starta två gånger i samma klass med olika ryttare t.o.m. LB om det står i propositionen
Häst/ponny får starta högst tre gånger per dag på inbjudnings- och lokaltävling i högst LB och högst 2 klasser per dag på regionaltävling och högre

Hoppning:
På lokaltävling får häst starta två gånger i samma klass med olika ryttare t.o.m. 1,10.
Häst/Ponny får göra högst tre starter per dag på lokaltävling och inbjudningstävling,
Häst/ponny får starta högst två klasser per dag på regionaltävling och högre.

Sv: 2ryttare?

Jag tror att det stämmer som du säger men sedan kan ridskolor ha andra, egna regler. På min ridskola får en häst/ponny starta max två gånger på en dag. Så antingen är det en ryttare som startar i två klasser eller så är det två ryttare som startar varsin gång.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
574
Senast: Mli
·
Tävling Får jag som 15-åring tävla en B-ponny i en LE avdelning b? Gäller det samma regler i klasser som är bedömning A (clear round)...
Svar
3
· Visningar
822
Senast: Fiorano
·
Hoppning I morgon tisdag 20/8 kommer programmet ut på TV4play https://www.tv4play.se/program/8e06bbe85587d5ef3d80/over-alla-hinder
2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: Mabuse
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
918
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka