Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tränar också ca 2 ggr i månaden (plus någon extra när jag känner behov). Med en bra tränare tycker jag ofta att det räcker, jag har att jobba med till nästa träning utan problem :-D. Nu har vi haft tre veckors helvila före jul, och då lyxar jag med träning idag, imorgon, nästa torsdag och torsdagen efter det för att riktigt komma igång (och för att jag så väl behöver träningarna som inspiration, rider och tränar utomhus året runt, och har fler hästar att hålla igång)Har ett russ (som i år blir 7år) som jag tänker försöka sätta igång och rida minst P&R med i höst. blir troligen LC och målet är ju att få över 60%. hade en lättare hälta i slutet av förra året som förhoppningsvis ska vara läkt nu. Men har blivit lite stående då jag inte haft tid och ork pga för många andra hästar. Målet är att nästa år starta LB/LA och därefter hoppas jag att jag kan få upp honom till iallafall MSV Men skyndar långsamt då han har många år kvar och är lite "överabitiös" tror att hältan kom pga det. Planen för att nå målet är att åka och träna för min favorittränare minst 2ggr i månaden - tyvärr bor hon en bra bit iväg. Men hellre kvalitée än kvantitet.
Jag tränar också ca 2 ggr i månaden (plus någon extra när jag känner behov). Med en bra tränare tycker jag ofta att det räcker, jag har att jobba med till nästa träning utan problem :-D. Nu har vi haft tre veckors helvila före jul, och då lyxar jag med träning idag, imorgon, nästa torsdag och torsdagen efter det för att riktigt komma igång (och för att jag så väl behöver träningarna som inspiration, rider och tränar utomhus året runt, och har fler hästar att hålla igång)
Mitt mål är att rida på 68 % i MsvC så min tränare tycker att det är ok att jag startar MsvB igen. Hon (ny sen två månader) vill visserligen att jag rider på 70 % innan jag går upp en klass, men 68 är nästan 70 . Det är bara 3,5 % upp jämfört med senaste starten och det känns faktiskt som att vi skulle kunna rida på det redan nu, om jag har lika bra känsla som jag hade de sista passen innan hans operation.
Fast det stora målet är som vanligt att hålla oss friska. Just nu har han ju nyligen opererats (igen) för struppipning så vi har boxvila i två dagar till, och 4 veckor till ÅB och förhoppningsvis friskförklaring.
Sen vill jag ju gärna byta rent och få till en tävling där han inte känns trött eller som han ska explodera av spänning. Det är svårt det där att ligga på rätt nivå.
Jag tycker nog att det är ett bra mål om det är möjligt. Men det handlar också om att vissa hästar inte har förutsättningar för de poängen, men att de ändå inte ”sätts i skiten” av att gå upp en nivå. Men både hon och jag tror att lilla C ska kunna snäppa upp, och eftersom han lätt blir spänd är det bättre att stanna till han är helt trygg och leker sig igenom klassen.Låter som en väldigt vettig tränare ang att starta högre klass !
Jag tycker nog att det är ett bra mål om det är möjligt. Men det handlar också om att vissa hästar inte har förutsättningar för de poängen, men att de ändå inte ”sätts i skiten” av att gå upp en nivå. Men både hon och jag tror att lilla C ska kunna snäppa upp, och eftersom han lätt blir spänd är det bättre att stanna till han är helt trygg och leker sig igenom klassen.