2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
-1,2 kg sedan måndags. :)
Förvisso ganska väntat, som jag vräkte i mig förra veckan och framförallt i helgen samlade väl kroppen på sig en hel del vätska. Men det känns bra, skönt att det rör på sig även om det bara är extra vätska. :)
-2 kg till så börjar det kännas okej, ytterligare -2 kg så är jag tillbaka där jag var innan december. Så inga stora ändringar, känner mer att det är bäst att reagera i tid innan det är 10-15 kg som ska bort.

Finns det mycket mat registrerad i den?

Jadå! Har nog bara haft problemet att livsmedlet inte funnits en enda gång... Och då gick det snabbt att lägga in själv.

Nu bytte jag till MyFitnessPal för typ 4-5 år sen, så jag vet ju inte hur Lifesum utvecklats, men på den tiden erbjöd MyFitnessPal många fler smarta funktioner än Lifesum och dessutom erbjöd den många funktioner gratis som var låsta till betalversionen av Lifesum...

Startvikt: 27/2 67,5kg
Mål: 61 kg (slutet på juni eller början på juli)

28/2 66,8kg
2/3 67,3kg
3/3 66,9kg
5/3 66,3kg
7/3 66,2kg
8/3 66.1kg

Ska bli skönt när man kommer under 66. Det var ett tag sedan jag var där.

Jadå! Har nog bara haft problemet att livsmedlet inte funnits en enda gång... Och då gick det snabbt att lägga in själv.

Nu bytte jag till MyFitnessPal för typ 4-5 år sen, så jag vet ju inte hur Lifesum utvecklats, men på den tiden erbjöd MyFitnessPal många fler smarta funktioner än Lifesum och dessutom erbjöd den många funktioner gratis som var låsta till betalversionen av Lifesum...

Jag kanske får testa igen, då. Jag har haft den, men har glömt varför jag skippade den.

Nu är det dags för mig att hoppa in i den här tråden igen, sommaren börjar närma sig :p Tänkte lite långsamt gå ner till ~ 60 kg till juni.

6/3 - 64,9 kg

Startvikt 1/3-17 68.6kg

8/3 69.2kg

Målvikt 53.4kg

Strålande start :o
Men ligga på rygg större delen av dygnet kräver inte många kcal. Den djupare bristningen blir lätt överbelastad så det blir inga långa promenader med vagnen eftersom den helst ska tåla spring till skötbordet och dylikt. Men det går åt rätt håll och jag kan göra lite knipövningar och leta djup bukmuskulatur medan jag filosoferar med V :D

Men inga fler semlor, den säsongen är nu över :angel:

Jag har satt en ny målvikt som jag aldrig trodde jag skulle kunna nå men nu känns det så :) Men den är inte huggen i sten och har ingen tidsgräns. Har 3 kg dit och jag är absolut inte tjock men vill bli mer fit och bygga större muskler. Ska köra på som jag gör med styrketräning, löpning och intervaller så hoppas jag det går vägen :)

Jag har satt en ny målvikt som jag aldrig trodde jag skulle kunna nå men nu känns det så :) Men den är inte huggen i sten och har ingen tidsgräns. Har 3 kg dit och jag är absolut inte tjock men vill bli mer fit och bygga större muskler. Ska köra på som jag gör med styrketräning, löpning och intervaller så hoppas jag det går vägen :)
Tänk bara på att viktnedgång och muskelbygge kan vara svårt att kombinera eftersom muskler väger mer per liter. Detta visste du förmodligen redan, men ibland kan man behöva bli påmind om det :) Om du vill bygga kanske du ska börja med en bulk-period och sen deffa?

Idag ska jag till gymmet! :bump: Fyra år sen jag satte foten på ett gym senast! Som jag har längtat efter att få lyfta skrot igen :love: (jag slutade för att mitt ex tyckte det var äckligt med tjejer med muskler. Jättebra relation :meh: ) Ska se hur mycket grundstyrka som finns kvar. Har för mig att jag låg på ungefär 100kg marklyft, 70kg benböj och 40kg bänkpress. Om jag klarar hälften av det i dagsläget så känns det okej :D

Tänk bara på att viktnedgång och muskelbygge kan vara svårt att kombinera eftersom muskler väger mer per liter. Detta visste du förmodligen redan, men ibland kan man behöva bli påmind om det :) Om du vill bygga kanske du ska börja med en bulk-period och sen deffa?

Jag känner att jag är bra påläst så jag vet hur jag ska göra :) Och går inte vikten ner men att jag ändå blir mer fit och får större muskler så är det bra. Jag kommer inte haka upp mig på vågen :) Och jag tänker inte krångla till det för det blir för mycket stress. Har nog mycket att tänka på i livet med djur, barn och jobb. Det jag gör nu funkar tydligen eftersom jag har fått synligt större muskler och fettet har minskat :)

Idag ska jag till gymmet! :bump: Fyra år sen jag satte foten på ett gym senast! Som jag har längtat efter att få lyfta skrot igen :love: (jag slutade för att mitt ex tyckte det var äckligt med tjejer med muskler. Jättebra relation :meh: ) Ska se hur mycket grundstyrka som finns kvar. Har för mig att jag låg på ungefär 100kg marklyft, 70kg benböj och 40kg bänkpress. Om jag klarar hälften av det i dagsläget så känns det okej :D

Du borde joina oss i Beachtråden :)

Oh, finns det en sån fortfarande? Tror jag hängde i den för fyra år sen. Är den mer fokuserad på träning än vikttråden, eller vad är skillnaden? :o (skyller på att jag numera uteslutande hänger inne på Hund)

Ja precis :) Välmående över lag och det varierar hur mycket och vad de som hänger där tränar! Min favorittråd :D Så mycket pepp och bra tips! Skryta får man också göra utan att skämmas :D

Känner mig rätt nöjd med mig själv, trots att jag väger 0,5 kg mer än förra veckan. Misskötte mig grovt på resa, så det är inte mer än rätt. Men nu har jag åkt skidor tre dagar i rad. Rakt ut i skogen. Första gången var det en halvmeter orörd snö och vi fick pulsa med skidorna. Det tog TVÅ timmar att åka en halvmil, så då förstår ni nivån på ansträngning. :)

Andra gången tog samma runda 1,5 tim och idag 1 timme. Kom hem just och är alltså totalt slut. Mjölksyra i hela kroppen. Efter dusch, en massa vatten och lite lunch är känslan perfekt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
285
Kropp & Själ Visst finns här en del menskoppsanvändare? Har ni några värdefulla tips för en "nybörjare"? Jag undrar främst kring hur man väljer...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 536
Kropp & Själ Jsg tappar mitt hår. Troligen viktnedgång som är anledningen. Finns det något att göra åt det för att bromsa lite? Det syns inte så jag...
Svar
10
· Visningar
376
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Jag vill ha en träningsapp där jag själv kan välja både på färdiga pass men också lägga ihop egna övningar till egna pass. Finns det...
Svar
15
· Visningar
190
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV