2 virusfrågor! trojan horse

M

Meelei

om min kompis som har viruset på sin dator skickar ett mejl till mig med en bifogad fil och jag öppnar mejlet men inte den bifogade filen, kan jag fått viruset då?

Kan man får viruset över msn om man inte klickar på någon länk eller skickar filer utan bara pratar med personen?
 
Sv: 2 virusfrågor! trojan horse

Vad jag vet (OBS EJ 100% säker)
Är att du inte fått något virus om du bara läste e-posten utan att klicka på den bifogade filen.

LIka så gäller det över MSN men är som sagt inte 100% säker.
 
Sv: 2 virusfrågor! trojan horse

ok, tror oxå det är så men är inte heller säker.
vad gör dessa virus för skada?
 
Sv: 2 virusfrågor! trojan horse

Finns olika
Vissa förstör inget men skickar vidare.
En del länkar bakdörrar öppna.
En del förstör filer
En del döper om filer
Finns många olika sorters virus.
 
Sv: 2 virusfrågor! trojan horse

ok, är trojan horse ett samlingsnamn på flera eller?
har inte så stor koll :p
 
Sv: 2 virusfrågor! trojan horse

Hmmm...jag fick för ett tag sedan ett mail...med ett virus i...där datorn larmade om att jag hade emottagit ett virus innan jag ens hade fått brevet (sökprogrammet angav namnet på brevet med viruset)...

...till min förvåning fann jag inte brev med det namnet i min e-post...tryckte på "skicka-ta emot"...och där kom brevet med viruset.Jag klickade på brevet för att enbart ta bort det...där fanns INGEN BIFOGAD FIL...viruset kom ändå.

Detta måste vara något nytt!?!Någon annan som fått detta??
 
Sv: 2 virusfrågor! trojan horse

Kan vara så att viruset utnyttjar ett säkerhetshåll i Outlook. Varit lite för mycket sådanna på Outlook Express :smirk:.

Inte detta viruset ni fått? ;)

I am an Albanian vairus but because of poor technology in my country unfortunately I am not able to do harm your computer.

Please be so kind to delete one of your most important files yourself
and then forward me to other users.

Many thanks for your cooperation!

Best regards,
Albanian vairus
 
Sv: 2 virusfrågor! trojan horse

Nej tyvärr...det var ett tomt brev.Det stod inget alls i det.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag beställde ett par specialdesignade och måttbeställda dressyrstövlar i somras/höstas men nu när stövlarna levererades till...
Svar
7
· Visningar
1 728
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ingen tv, inget internet mer än 2 minuter i taget varannan timme och då är det Örebro Kommuns gäst-wifi med eget lösenord... hej hå vad...
Svar
0
· Visningar
830
Senast: IngelaH
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 771
Senast: nickan1
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 551
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp