2 små problem...

lady_vip

Trådstartare
Problem 1 gäller hund som skäller för ingeting och problem 2 gäller hundar som inte ska sova i sängen:cool:

Alltså, problem 1. Min nya hund är lite osäker och dessutom väldigt "muffig", går alltså gärna omkring och småskäller på grejer hon tycker är konstigt.
Typiskt är att hon börjar lite smått, efter ett litet tag skäller hon på riktigt och springer då runt i stora cirklar och beter sig som om någon jagade henne.

Jag har studerat henne och försökt få nåt vettigt ur det... Min slutsats är att det är synintryck som får henne att börja, ofta skugor på kvällarna, på dagen händer det sällan.
Det att hon springer runt tror jag kommer av att någon har försökt få henne att sluta och hon blir då rädd och springer...

Men hur ska JAG bete mig? Jag har försökt stötta henne, bara prata lugnt och försöka lugna henne, med halvgott reslutat, hon börjar gärna igen efter en stund. Jag har ignorerat henne, funkar inte alls och hon får igång mina andra hundar.
Och jag har provat att säga till henne, men då blir detta cirkelspringande ännu värre...
Problemet är ju att mina andra 3 hundar ser ut så här :confused: och fattar ingenting och börjar leta efter skurken.

Problem 2 består i att jag har fått stränga order om att inte ha hundarna i sängen och det kan jag känna är rätt skönt. Jag har köpt en helt enorm BIA-bädd till dem så de får plats alla och som de gärna ligger i.
Men likväl förbannat så vaknar jag med minst en hund i sängen...

Tyvärr måste de vara bakom stängd dörr med mig, annars sover de inte... Är det bara att vara sträng? Det rör sig om 3 hundar som alltid fått vara i sängar och inte riktigt fattar mina nya regler:crazy:

//E
 
Sv: 2 små problem...

Det klart att de inte förstår dina nya regel direkt. Du måste vara tydlig med när du säger att de inte får vara i sängarna. Det är inte lätt att avisa dom från sängen. Du kan ju inte vara vaken dynget runt och när du då vaknar med en hund i sängen.. ja, du har ju inte kunnat säga till den. Jag tycker det är märkligt att du inte ska kunna ha hundarna utanför rummet. Du behöver ju inte stänga dörren, men du kan ju ha deras "enorma säng" utanför sovrummet så kanske de går ut och lägger sig på den? Angående ditt andra problem.. hur gammal är den hunden?
 
Sv: 2 små problem...

Hunden är 5 år.

Angående deras sängvanor eller vad man kan säga. Problemet är att mina hundar är "pillehundar", de hittar något att hålla på och pilla med om de inte är bakom stängd dörr på natten. Dessutom vandrar de runt runt och då kan ingen sova...
Om dörren ändå ska vara öppen och de ska ligga utanför har de ju ändå tillgång till min säng och kan gå upp där.
Och självklart fattar jag att de inte kan förstå direkt, därför ber jag om tips på hur jag ska få dem att förstå så snabbt som möjligt.

Kan ju tillägga att jag har kört ner dem innan när jag hade pojkvän som sov här, då var det inga problem...

//E
 
Sv: 2 små problem...

kompostgaller!! eller nån anna slags grind så dom ser dej, dörren är öppen men griden är för så det har inte tillgång till sängen!
 
Sv: 2 små problem...

Du får göra en liten hage runt sängen med kompostgaller så de inte kommer in till dig, men ändå kan vara i samma rum:D
 
Sv: 2 små problem...

jag tycker att nyponros' försöag med en hage runt sängen lät som en bra idé. och med springandet och skällandet, kan det funka att platsa henne? min labbe är expert på att stressa upp sig själv, ju mer han springer och flåsar, desto mer stressar han. det blir som en ond cirkel. hindrar jag honom från att springa runt minskar stressen betydligt.
 
Sv: 2 små problem...

Skaffa en grind och sätt i dörrhålet, sedan stänger du alla andra dörrar, så att de bara kan vara i rummet precis utanför sovrummet.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: animalasia
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 322
Senast: Trassel12
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 201
Senast: Acto
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 532
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp