2 olika raser tillsammans

B

bladaker

Om ni har fler än 1 hund och olika raser på hundarna-vilka raser har ni då? Och går de ihop?

Vi har Råttis och JR. Det funkar bra. Och båda är hannar.

Sv: 2 olika raser tillsammans

Har en större blandras och en JRT, båda tikar går också mycket bra.

Vi har 1 Jämthundhane, 1 Finsk Spetshane, 1 BC-hane och 3 Australiska Terrierhanar och det är inga problem.
Har dessutom 1 Jämthundstik, 1 BC-tik och 1 Australisk Terriertik och det är heller inga problem.
Förutom dessa, så är det nog några fler tikar på ingång och jag förväntar mig inga problem där heller.:)

Jag har en stövare och en basset. Båda tikar och bråkar aldrig.
Basseten går ihop med alla hundar. Stövaren är dock gammal och grinig.

Jag har en rottis och föräldrarna har en labrador. Dessa båda spenderar massvis med tid tillsammans och det fungerar bra för det mesta. Ibland måste dock "lillebror" (labbe) sättas på plats och åker då i marken med dunder och brak. Oftast är det dock bara massvis av bus som gäller.:p
Sötnosar
P1010042.jpg

Hej!

Här hemma är vi en Schäfertik och en JR-pojke. Super kombination :)

Jag har en sheltie och en amstaff, båda hanar. Inga problem, mer än att sheltien är en riktig surgubbe, unghunden får knappt röra på sig så får han en åthutning. Men dom gillar varandra och är som ler och långhalm!

Hade tibetansk terriertik, collietik och schäferhane. Tibben och schäfern kom bra överens, något mer friktion mellan tibben och collien. Collien och schäfern kom inte överens (han kom in i flocken sist och de redde inte ut rangordningen).

Har en labrador retriever (snart 10 år) och en lagotto romagnolo (ca 15 månader) hemma, båda kastrerade tikar. Fungerar jättebra ihop!

hejsan! :banana: jag är tezzie & är ny här på forumet & jag har 2 hundar av ras: siberian husky & en pitbull.
de passar fint ihop & den ena av dom är en tik den andra en hane.
:D

Vi har två hanar, blandraser.
Joker är inne på sitt nionde år
Hugo är inne på sitt femte år.

Funkar kalasbra, det enda som Joker tycker
är jobbigt är att Hugo vill leka hela tiden :D

har en schäfertik 8 år och en labbekille 6 år. de har himla kul ihop och kompletterar varandra väl.

Hej jag och min familj har funderat på att skaffa en till
hund av rasen berner sennen vi har sen tidigare en Dvärgpincher på drygt ett år......Det borde inte vara någon större problem eftersom Dvärgpinchern älskar hundar (liksom jag) han hälsar på varje hund när vi e på promenad även fast dom är 4 ggr så stora som honom... Vi hade en gång en granne som hade två Grand Danois tikar :rofl: dom gick hur bra som helst ihop!......Nu leker han mest med grannarnas Labrador och 2 wheten terrier
:bump:

Vi har en rottis/schäferhane, en dobberman/schäferhane o en papillon hane.

Det funkar jättebra. Rottiskorningen o papillonen är som ler o långhalm, dom har varit tillsammans sen dom var riktigt små. Nu kommer det flyttas lite i hushåller fram till sommaren, och dobbermankorsningen o papillonen blir kvar tillsammans. Men dom fungerar också bra ihop, papillonen har virat dobbisen runt sitt lillfinger :D

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Myrten
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 560
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 501
Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 979

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka