2 hundar?!

Sv: 2 hundar?!

vad tycker ni om iden över huvudtaget? Varför inte! De har glädje av varandra
Hur mycket mer jobb är det med 2 hundar än en? Dubbelt upp
Ni som har 2 hundar upplever ni att dom har mycket glädje av varandra? Vi har 3 hundar, 2 som är pappas 1 som är min
Vilken ålder är att rekommendera på den andra hunden? Hmm, nu var Kipp 7 år, när pappa köpte Krux i april, sen kom min i juli.
Kan man ha en hane och en tik tillsammans. Nackdelar? Har 3 hanar...
Hur stort anser ni att man måste bo om man ska ha 2 stora hundar? Vi bor i hus på landet, Lgh duger, aktiverar de ute...
Ni som haft 1 hund först å sen skaffat en till, har den första hunden haft lättare att vara själv då? Kippo är uppvuxen med 2 andra hundar, vart sj från 2003-2007. Han hade inga problem med det.
2007-11-23043.jpg

Sv: 2 hundar?!

en till liten fråga.
Ni som haft en hund innan och köpt en till, har dom förlorat lite av sin tillgivenhet lr är dom fortfarande lika mattekära trots ny hundkompis?

Jag märker ingen skillnad i vår vovva nr.1's kärlek till sin husse. Det är fortfarande han som räknas som världens centrum och källan till allt gott :D Jag och hund nr.2 duger som sällskap, lekkamrater och värmekälla men husse är Gud! ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 422
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 273
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!