2-åringar

T

Tail

hur långt,hur ofta,hur fort tränar ni era 2-åringar? ligger lite efter med min å vill kolla var vi stå.
mvh Tail

Sv: 2-åringar

Du har en sån tråd på travgnägg också! :idea:

Min började arbeta i januari och vi har börjat lägga in lite fartlek, han kanske joggar nån mil med en kort skritt mitt i.

Min skrittar bara nu, 2-3 gånger/vecka 1-2 timmar. Han har gått premieloppet i mars och nu finns det inga lopp förrän nästa år(kallblod) så då blir det lugna gatan fram till hösten.
mvh jesse

Premie i morgon!
Syrrans häst visserligen, men jag tränar honomca 2-3 ggr /vecka.
Gick snabbjobb häromdan, gick i 1,40 tempo 2100m och avslutade med 1.26 sista 200.

"Gubbens" 2 åring var inne på banan för första gången idag och joggade 30 sista 2000( dom körde 3000 m jobb) :D ...lat o bekväm..kanonfin såg han ut :bow:

Våran 2 åring ska gå premie nästa tävlings dag på Gävle .
I morgon ska vi åka in och köra ett banjobb , sist vi var in gick han 34 full vägg på ett mycket behagligt sätt, efter mål släppte husse på honom då joggade han 24 400 meter .
Håller huvudet på honom siktar vi på uppfödnings löpet i höst , är det någon mer här som har dom planerna./ Appendix

Så lång kan jag inte påstå att jag kommit med min. Körde in henne i sommras allt funka bra så i september började allt gå fel fick ta bort 2 av mina älsklingar pga akuta sjukdomar. Sedan gick en nära anhörig bort.Det resulterade i att jag tog slut, men nu är vi på gång igen körs ca 1mil varanan dag ser jätte fin ut väntar ett tag med att åka till banan pga A2.
mvhTail

Det får hästen själv bestämma, men han "ser" onekligen ut som en stjärna :D och han beter sig som en sån redan....karisman har han fått från morfar..pappa är än så länge ett oskrivet blad
(Daquet Rapide/Supergill)

Hur har det gått för er som skulle premieloppa?
Vår strulade lite i starten, så M fick släppa iväg alla andra före.
Han var ca 100 m efter de andra i starten...
Han gick emellerid ikapp, och fick då en annan häst i knäet, då den kusken förhöll kraftigt vid galopp. Då fick såklart vår lille en liten galopp också, och tappade ca 50m igen.
Han fick dock godkänt premielopp, och är en erfarenhet rikare.
Här är en bild från utselningen:
http://i4.photobucket.com/albums/y131/veronicafermskog/premie.jpg

och en kort filmsnutt från målgången. Vår är ljusfuxen på slutet.
http://s4.photobucket.com/albums/y131/veronicafermskog/?action=view&current=abbeupplopp.flv

Senast ändrad:

*Knapplån*
Min ena går inte fort alls. Den andra har jag bara lekt med, inte kört regelrätta banjobb förrän igår även om hon bitvis gått väldigt snabbt.
Körde 4000 meter meter på Jägersros Milebana, 2 minuters tempo på ett mkt bra vis. 60 i puls efteråt.

Lægger till att jag gærna vill se uppstællda bilder på era tvååringar, ær spænnande att jæmf¨øra med træningen dom går och hur dom ser ut! :bump:

Hihi, den har jag tänkt på , har ju en del bilder på honom när han bara var några dagar gammal o du var fundersam på färgen. Kul att han är så talangfull :D
Riktig läckerbit är det :bow:

Lægger till att jag gærna vill se uppstællda bilder på era tvååringar, ær spænnande att jæmf¨øra med træningen dom går och hur dom ser ut! :bump:

Kul idé :idea:

Jag har mest bilder på rödtopp med näsan i marken. :D

via: Han ser jättefin ut. Och inte riktigt lika blek som när han var ny. :idea:

Hihi, den har jag tänkt på , har ju en del bilder på honom när han bara var några dagar gammal o du var fundersam på färgen. Kul att han är så talangfull :D
Riktig läckerbit är det :bow:

Vad roligt att du kom ihåg honom.
Vi tycker också att han är en läckerbit!
För de som eventuellt missat hur ljus han var från början, så såg han ut så här, och ögonen var ljusblå, även om det inte syns på bliden. Numera har han vanliga fuxögon.
abbe1vecka8.jpg

Oj vilken läckerbit den efter In love with you , hur fort gick den i premien ? kommer ni att träna den för start i år ?
Vi kör premie med våran hingst i morgon hoppas att han sköter sig, tiderna är det inge problem med men han har blivit så dj-la hingstig.
mvh Appendix:love: ::devil: :love: :devil:

Han gick 33.6. (Med 150m tappade då.)
Om allt går som det ska, är meningen att han ska starta i år, men allt kan ju hända.
Lycka till i morgon!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 675
Hästvård Har en vän vars åring har fått en illa infektion i hoven, sticksår, främmande objekt kvar, hovbenet påverkat. Svarar svagt positivt på...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: Mirtai
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av...
2
Svar
31
· Visningar
1 828
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
416
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka