1st Choice

aiquen

Trådstartare
Idag när jag stod i en djuraffär och tittade på kattmat (Royal Canin stod jag vid för stunden) dök en expedit upp och tyckte att jag skulle välja torrfodret 1st Choice till min katt istället. Hon menade att det är minst lika bra som Royal Canin, men till ett bättre pris. Jag har dock aldrig hört talas om det märket förut, så jag tänkte att jag kunde fråga här. :idea:

Så, är det någon här som har någon erfarenhet av 1st Choice, och är det i så fall en bra eller dålig erfarenhet?

Sv: 1st Choice

Vad innehåller det? Det är ju mycket det de handlar om när det kommer till kattfoderkvalitét har jag fått lära mig :p
Köttinnehåll osv. Nån mer kunnig kan nog förklara mer inngående

Enligt hemsidan innehåller fodret för kattungar (3-52 veckor) följande:

Kycklingmjöl, bryggeriris, majsmjöl, majs, kycklingfett naturligt konserverat med blandade tokoferoler, äggpulver, betmassa, riskli, cellulosapulver, hela linfrön, naturliga smakämnen, lecitin, rapsolja, kolinklorid, kalciumpropionat, natriumfosfat, mannanoligosackarider, yucca schidigeraextrakt, vitaminer och mineraler.

Garanterad analys
Naturligt protein: 33 % (minimum)
Naturligt fett: 22 % (minimum)
Naturliga fibrer: 3 % (maximum)
Vätska: 10 % (maximum)
Naturlig aska: 7 % (maximum)
Magnesium: 0, 10 % (maximum)

Ho ho? ;)

Vad tror ni? Vilket foder ska jag välja? Royal Canin, 1st Choice eller något annat? Det måste ju såklart vara bra, men gärna så billigt som möjligt också!

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 616
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Jag har en vän som inte riktigt hittar i foderdjungeln och inte vet vad hon bör ge. Hon bad mig hjälpa henne, men jag är ingen expert...
Svar
18
· Visningar
6 921
Senast: mamman
·
Utrustning Vad i hela friden är det för märke med exemplariskt bra träns? Aldrig hört talas om - vad har jag missat?! :eek: Okej, om jag ska ta...
Svar
12
· Visningar
1 702
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama