1års vaccinet

Sv: 1års vaccinet

Men om man får hem en 2åring som är helt ovaccinerad. Hur ska man göra då? Är det grundvaccin + en efter ett år då för att den ska vara välkommen på tävling/utställning?

Senast ändrad:

Jag får det till att den är varmt välkommen på tävling bara den har en vaccinering äldre än två veckor.

Så har jag tolkat det också innan men efter den här tråden blev jag osäker. Nu är min korrekt vaccinerad med tre sprutor men intyget försvann i flytten. Men det var min egen vet som gav ettårssprutan så ett intyg på den skriver hon ju ut utan problem men hon vill nog inte skriva i valpsprutorna...

Jag hoppar in med en fråga. Min hund har fått grundvacc. Två sprutor som valp alltså. Nu måste hon alltså inte vacc. Förräns inom 4 år från det att hon fick senaste sprutan? Jag trodde man var tvungen att ge en spruta inom 12 månader från sista valpsprutan?!

Jag hoppar in med en fråga. Min hund har fått grundvacc. Två sprutor som valp alltså. Nu måste hon alltså inte vacc. Förräns inom 4 år från det att hon fick senaste sprutan? Jag trodde man var tvungen att ge en spruta inom 12 månader från sista valpsprutan?!

beror på när hon fått spruta nummer 2. är hunden över ett år ska senaste sprutan vara given efter att hunden "fyllt" 10 månader. DEN sprutan gäller i 4 år.
obs att detta är skks regler, och att det inte säger något om hur bra skydd hunden har av vaccinet...

Liknande trådar

Hundhälsa Hunden blir 1 år i mitten av juni, alltså 11 mån nu. Senaste vaccinationen var 12v sprutan. Vi ska iväg på en hel del hundjippon i...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: movi
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 116
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 237
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
555

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att hitta sin fysiska hobby
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka