Cilla89a
Trådstartare
Nora börjar närma sig 18 månader nu och hennes humör är inte utav denna värld numera. Minsta lilla som går emot henne och hon får världens utbrott, skriker, kastar sig och är ibland helt okontaktbar. Vi tar upp henne i famnen, försöker trösta och avleda med annat som hon normalt tycker är kul, men ibland funkar det inte ens att avleda utan hon bara vrålar, sparkar och kastar sig omkring i 10-20 minuter innan hon lugnar sig och är glad igen och kan fortsätta leka eller börja leka med något som om inget har hänt?
Jag har läst mig till att det finns en utvecklingsfas ”närmandefasen” kring 18 månader som kan vara tuff. Vi har märkt de senaste veckorna att hon vill bli buren på hela, hela tiden. Och jag bär gladeligen henne på höften 24/7, men det här humöret de senaste dagarna dock
Någon som upplevt något liknande när era barn var 18 månader?
Jag har läst mig till att det finns en utvecklingsfas ”närmandefasen” kring 18 månader som kan vara tuff. Vi har märkt de senaste veckorna att hon vill bli buren på hela, hela tiden. Och jag bär gladeligen henne på höften 24/7, men det här humöret de senaste dagarna dock
Någon som upplevt något liknande när era barn var 18 månader?