18-åring?

Sv: 18-åring?

Filippan skrev:
Jag vet t o m en 19-åring som gick SM i år ;) Som dessutom vann dressyren och kom till a-final i både tölt o fyrgång YR. Han är som bäst nu som 19-åring!

Själv skulle jag aldrig köpa en 18-åring. Men det beror ju helt på vad man vill göra.

Oh :) ja, vissa 'gamlingar' är ju riktigt fina!

Nej, jag skulle heller aldrig köpa en 18-åring, men det kanske beror på att jag vill ut & tävla och utvecklas tillsammans med hästen.

Min äldsta häst är 28år och fortfarande i fullt arbete.
Så du kan ha 10år av full ridning framför dig.

3 saker skall du dock kontrollera:
1. Tänderna, be en utbildad hästtandläkare titta på tänderna och ge dig en prognos.
2. Spattröntga hästen.
3. Den skall absolut inte ha sommareksem. Allergier kan ställa till med massor av trassel, bl.a. luftrörsproblem.

2an är ju redan gjord, så då återstår de andra pukterna.

en häst vi har i stallet (17 år) är i full tävlings kondis! han skulle ha gått feif youth cup i österrike i sommras men det sket sig med transport.. hans mamma är född 1973 o jag tror att hon rids fortfarande.. slå till om bara priset är rätt!

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 510
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 136
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 690
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar