17" eller 15,6" laptop?

Sv: 17" eller 15,6" laptop?

Kl,
Jag funderar på att skaffa en dator för skolarbeten, läser en termin nu och har mest hemskrivningar. Men vill kunna ha med datorn och jobba på biblioteket, på bussen osv. På lektion antecknar jag i kollegiet block bara, går snabbare så för det så behövs inte datorn.

Vill läsa vidare och då kan ju en skoldator löna sig, den vi har hemma nu är jätte tung :rofl: hadde med den en dag för att panik skriva innan lektionen började och hade sikt ont i ryggen resten av dagen.
Tycker att en mindre skärm är trevligare att skriva på,(skriver på samsungs pek platta nu och tycker att skrivbordet är lagom för att kunna skriva snabbt).
Men som student med häst är ju budgeten snäv, tror finns det små lätta bärbara datorer dom dessutom inte kostar allt för mycket?

Jag har en 15,6", ska jag ha större skärm så är det stationär som gäller. Tycker den är precis lagom :)

Jag har en som är 18-någonting - tror den är 18,4" - och skulle aldrig vilja ha en mindre. Visst väger den lite, men det är ju inte jobbigt i en väska med bra handtag. Skulle inte kunna ha en mindre än 17, tycker inte att det går att spela, redigera bilder, se på film ordentligt etc.

:love::love::love: Åååhh, jag vill också haa.

Införskaffade nyss ny jobbdator, gick från 15" till 17".
Den större är betydligt mer lättjobbad, hade kunnat tänka mig en 18" också.

kl

jag har en 17,3 tums bärbar och skulle aldrig vilja ha mindre skärm då jag ser mycket på serier och film. Dock ska jag tillägga att jag sällan tar med mig datorn någonstans utan har den hemma och jag har ingen stationär dator.

Hej!

Beroende på om du vill ha en bärbar eller en stationär laptop hade jag valt den ena eller den andra.

Själv har jag en 13 tums, vilket är alldeles lagom för att vara bärbar. 15 känns för stort för att jag skulle släpa runt på den, 17 hade aldrig kommit på fråga.

Noteras bör att jag jobbar med datorer hela dagarna och hellre har en mindre bärbar och en större skärm till om jag nu vill vara stationär. Nu har jag en 27 tums skärm på jobbet. Mina jobbarkompisar har 11 tums bärbara, med tillhörande 27 tums skärmar.

/Lavinia

KL

Jag har haft en 11.6 som jag älskade! Den var lätt, liten och fungerade perfekt för ändamålet - att släpas runt på föreläsningar.

Sedan fick jag en 12-någonting på jobbet. Eftersom den nu är med överallt och min privata har säckat ihop (den hade inte så mycket prestanda), så är det jobbdator på över 2 kg som släpas på.

Nu har jag bespetsat mig på en 13.3 tum. Jag tror det blir perfekt för mina behov.

Men, frågan; 15.6 eller 17?

Jag hade valt en 17 om jag inte bar runt på datorn. 15 känns liksom för stor att bära på och inte så mycket att ha om man skall sitta stationärt och "jobba".

Min jobbdator är bäst på jobbet och där har jag den dockad till en skärm i ... ja, vad det kan det vara? Normal kontorsskärm-storlek? 19-20 tum någonting?

Jag har 15,6". Det tycker jag är precis lagom. Har suttit med 17" också men det var bara klumpigt!

Beror helt på hur bärbar du vill ha den. Jag har en 13" som är smidig, ryms i alla väskor och jag hade med den till universitetet. Den är dock nu 5 år och har bytts ut mot en stationär med 24" skärm. GÖTT!

Men jag köpte en stationär just för att min sambo redan har en bra bärbar, den är 17" så perfekt surfstorlek. Och tillräckligt bärbar för våra ändamål (dvs flyttas mellan köksön, köksbordet och soffan). Och den skulle faktiskt rymmas i en väska om vi vill åka bort med den, men det har vi aldrig gjort.

Ska du inte bära med dig datorn varje dag/mycket så råder jag dig en 17", den är mer rejäl och skön storlek på tangentbordet. Ska du däremot bära den mycket så är 15,6" smidigare men ändå en lagom storlek. Är du en sådan person som ska sitta på bussen med datorn i knät och titta på serier så behöver du nog så litet som 13" eller mindre. Men då är allt litet.

Liknande trådar

Fritid Visst har vi några här som är bra på Photoshop? Det är en sak som jag inte riktigt får till på ett snyggt sätt. Jag har en bild som är...
Svar
6
· Visningar
421
Tjatter Någon mer som har någon gammal trotjänare du vill hedra? Jag har min 2000kr laptop från 2014 som har fått nya plåster och en spjäla så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 352
Senast: Hermelin
·
IT & mobiler Jag har inget spelintresse, det mest krävande programmen jag kommer att använda tror jag är Lightroom och Photoshop. Vad jag förstått...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Cinzia
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
392
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bråkande hundar
  • Vad heter den här?
  • Tovig katt