15 minuters byte mellan flyg

kolblakkur

Trådstartare
Sitter och ska boka flygbiljetter, ser att jag landar på Bromma 20.30 och nästa flyg jag ska ta går 20.45 O_o Det är ett inrikesflyg och samma flygbolag som flyger (verkar dock inte vara samma flygplan) och jag bokar biljetter för båda resorna samtidigt, så det är alltså researrangörens förslag på 15 minuter. Vågar man? :nailbiting: Ska endast ha handbagage.

Senast ändrad:
Sitter och ska boka flygbiljetter, ser att jag landar på Bromma 20.30 och nästa flyg jag ska ta går 20.45 O_o Det är ett inrikesflyg och samma flygbolag som flyger (verkar dock inte vara samma flygplan) och jag bokar biljetter för båda resorna samtidigt, så det är alltså researrangörens förslag på 15 minuter. Vågar man? :nailbiting: Ska endast ha handbagage.

Jag skulle inte göra det. Då kliver du av första planet ungefär när dom stänger boarding för det andra.

Men vad säger flygbolaget? Dom brukar vara ärliga med att säga om dom tror att det går eller inte.

Vart åker du ifrån och vart ska du?

Bromma är en väldigt liten flygplats :)

Mvh Miks

OM du missar flyget så är de dock skyldiga att ge dig en plats på nästa tillgängliga. Det hände mig när jag flög SAS senast; Ronneby-Arlanda Arlanda-Umeå. Ändå hade vi mer än 15 minuters anslutningstid, 25 tror jag, men planet var lite försenat och man väntar inte.

Det var rätt irriterande men å andra sidan hade väntan blivit lika lång om vi bokat det senare flyget, eller hur?

Är du säker på att det inte är samma flyg? Jag har "studsat" på Bromma ibland, planet landar och släpper av och på folk - det tar ca 15 min.

Det ska fungera. Jag har själv bytt med 20 minuters mellanlandning på Bromma, det fungerade hur smidigt som helst. Det finns en speciell väg att gå för byte och går väldigt snabbt. Är det med samma bolag ska det nog inte vara några problem.
Kolla bara att det är en hel resa, så att det inte är två enkelbiljetter.

Senast ändrad:
Bromma är väldigt litet så jag skulle ha vågat.

Inte som härom veckan då jag bytte plan på Kastrup och det var 3 700 steg mellan gaterna.

Jag tar ett lite tidigare flyg och riskerar att missa avslutningen på sista introduktionsdagen istället :) Så får jag 40 min på mig istället att byta plan :)
Men är det en hel resa då eller gör du två bokningar? För detmär nog ett sämre alternativ att ta två bokningar.

Troligtvis är det samma plan du ska åka med båda sträckorna. Speciellt om du inte flyger Landvetter eller Sturup.

Man kan typ krypa genom Bromma på 15 minuter ;)

Mvh Miks

Om du flyger med BRA avråder jag från så korta bytestider,
de har enorma problem med att hålla sina flygtider just nu,
jag råkade ut för försening mmx-ume för några veckor sen, och informationen, samt lösningen var katastrofalt dålig. Senaste månaderna har jag, och min pojkvän, rest med dem mer än en handfull gånger och inte en enda gång har planet varit i tid.

Jag missade mitt flygbyte, och de sa att det inte fanns plats på nästa flyg från Bromma till Umeå och att jag skulle behöva vänta på Bromma i sju timmar, men det gick att köpa en biljett på nästa plan för 4600:-
vilket jag gjorde, fick senare kriga mig till att få tillbaka de pengarna, nu är jag tyvärr tvungen att åka med dem ibland ändå, även om jag föredrar norwegian på den sträckan, med distansförhållande får man helt enkelt välja det billigaste alternativet.

Om du flyger med BRA avråder jag från så korta bytestider,
de har enorma problem med att hålla sina flygtider just nu,
jag råkade ut för försening mmx-ume för några veckor sen, och informationen, samt lösningen var katastrofalt dålig. Senaste månaderna har jag, och min pojkvän, rest med dem mer än en handfull gånger och inte en enda gång har planet varit i tid.

Jag missade mitt flygbyte, och de sa att det inte fanns plats på nästa flyg från Bromma till Umeå och att jag skulle behöva vänta på Bromma i sju timmar, men det gick att köpa en biljett på nästa plan för 4600:-
vilket jag gjorde, fick senare kriga mig till att få tillbaka de pengarna, nu är jag tyvärr tvungen att åka med dem ibland ändå, även om jag föredrar norwegian på den sträckan, med distansförhållande får man helt enkelt välja det billigaste alternativet.
Det var BRA! Men nu valde jag en annan avgång med Norweigan istället :)

Liknande trådar

Tjatter Måste bara skriva av mig om den smått osannolika situation som uppstått... Jag bokade för några månader sedan biljetter för att flyga...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
11 545
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar