Men ställen som inte ens har en box att tillgå på tävlingsplatsen då? Hur tar man då de proven? Jag skulle i helgen deltagit i en tävling arrangerad på en idrottsplats, tror nog inte att idrottarna även lånar ut omklädningsrummen till de fyrbenta.
Och med nog mycket krångel kan man nog skrämma bort både en och två ideella funktionärer, och då kan ingen tävla alls! Det är ju redan som det är för få tävlingsplatser/för många som vill tävla, dumt att kanske göra att ytterligare fler tävlingsarrangörer backar ur.
Men går det att lösa rent praktiskt så tycker jag det är ok med fler dopingprov, för de måste ju tas. Men att fullkomligt krångla till för tävlingsryttare och arrangörer med myndighetsmissbruk, det har vi nog av, ska dopingkontrollerna öka så ska tid läggas ner på att få det att fungera vettigt också.
Vad jag känner är ju att skippar man kisseriet och går direkt på blodprov så är ju dopingkontrollen gjord utan vare sig krångel eller suck och stön, varför inte utveckla det i stället?
Hur fungerar det med blodprov förresten? Vad jag vet får häst som fått en kanyl i sig inte starta på rätt många dagar efter? Eller är det annorlunda när det är dopingprov?